Relatie anders sinds zwangerschap

<p>Hey meiden,</p><p>ik moet even wat van mij afschrijven en hoor graag ook jullie ervaringen. Ik ben nu 24 weken zwanger en sinds we dit weten is onze relatie erg veranderd. Vooral door mijn hormonen. Ik merk dat ik sneller geïrriteerd ben en om alles een probleem kan maken. Ik twijfel dan gelijk of mijn relatie nog wel goed zit of dat het aan de hormonen ligt. We hebben natuurlijk onze leuke momenten en dan besef ik dat ik echt van hem hou, maar vooral ook discussies en wordt daar eigenlijk wel moe van (ookal weet ik dat het grotendeels aan mezelf ligt). Hebben jullie hier tips voor en hoe is jullie relatie nu jullie zwanger zijn?</p><p> </p><p>Liefs</p>

Hoi!
Hoe komt het dat jullie sneller een discussie hebben dan voorheen? Hormonen spelen zeker een rol in je doen en laten hoor! Je kan bijvoorbeeld wat heftiger op dingen reageren als eerder. 
Mijn tip is: probeer in gesprek te blijven. Geef duidelijk aan als je ergens mee zit en vraag ook gewoon eens aan je partner hoe hij alles ervaart. Geef ook aan wat voor gevoelens je hebt in deze relatie. Dat zorgt voor een stuk meer duidelijkheid in jullie relatie en wellicht ook wat minder discussie ?

Herkenbaar. Hormonen kunnen hele rare dingen met je gedachten en gevoelens doen. Twijfels over de relatie heb ik ook gehad, was weer weg en is er nu weer.... komt door die leuke hormonen. En dat weet ik zeker omdat het ook even weg is geweest en nu weer terug is gekomen wel in mindere mate. We hebben wat te lijden he. Zou ook niet weten wat ik zonder hem moet maar hormonen kunnen je flink in de war maken. Het komt helemaal goed. 

Heel erg herkenbaar helaas. Heb er tot ruim een halfjaar na de geboorte last van gehad: vaak twijfelen, denken ‘waarom zijn we eigenlijk nog samen? Ik kan dit veel beter in m’n eentje doen.’, etc. Veel discussies, nare gevoelens. Ook al wil je dat niet en weet je rationeel echt wel dat het goed zit (wij zijn al 15 jaar bij elkaar, dus kwam echt out of the blue die gevoelens).

Inmiddels dus helemaal rechtgetrokken, al heeft een kleine altijd impact op je relatie! Probeer het ook gewoon uit te leggen aan je partner. Mijn man wist op een gegeven moment wel een beetje als het mijn hormonen waren, en was dan wxtra lief voor me (of liet me even met rust en zocht niet de discussie op). 

zet hem op, hormonen zijn rotdingen!!

Terug
Bovenaan