relatie met kind (eren)

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Is jullie relatie ook zo veranderd nu jullie moeder zijn? Je kan bijna niet gezellig weg, want dan moet er oppas geregeld worden. Als je met z'n allen weg gaat moet je rekening houden met de etenstijden van je kindje en s'avonds geen avond voor jezelf en dan maar niet te hebben over seks......

Ik vind het allemaal wel prima, wat doen jullie om de spanning erin te houden en elkaar niet alleen te zien als mama en papa van je kind?

Loes

Na de komst van de eerste vond ik dat eerlijk gezegd nog wel goed gaan. Maar nu nummer 2 er ook is, vinden we dat beiden veel moeilijker. Gelukkig kunnen we het er goed over hebben en is de basis stevig, maar ik mis het oude leventje ook wel eens. Hoewel ik de kidneren echt voor geen goud zou willen missen en ook echt niet werkelijk terug wil naar ons oude leven.

Maar het gevoel inderdaad nooit vrij te zijn en altijd rekening te moeten houden met voeding, slaapjes en dergelijke, dat breekt wel eens eenbeetje op. Evenals de gebroken nachten die toch nog wel voorkomen.

Grappig dat je dit item aansnijdt: wij hadden het er toevallig vanavond over, nav krantenartikel waarin met jonge  vaders aangeven wat ze het meest missen in relatie sinds er kind(eren) zijn van 0-8jaar: slaap, sex, uitgaan.
Uitstapjes samen plannen we sinds de geboorte van onze zoon (nu 13mnd) geregeld: stappen 1 x per 3maand en dagje sauna zijn wel dingen die we graag doen en erin proberen te houden. Hapje eten in de stad of naar een voetbalwedstrijd gaan, zijn dingen die we veel minder vaak doen, helaas.
Wel zijn we samen op vakantie geweest, zonder  zoon (iets dat we al voor geboorte van hem met mijn zus en zwager hadden afgesproken).  
Wat wij erg missen, zijn de avondjes samen, zonder iets te moeten: filmpje huren en lui op de bank, filmpje pikken in bioscoop, beiden met boek op de bank. Dat komt ook omdat wij allebei onregelmatig werken en het dus voor kan komen dat we door werk en sport 1-2wkn nauwelijks avond samen hebben. We kunnen dit goed benoemen en plannen dan ook weer iets voor ons samen.
De sex is weer genormaliseerd, vinden we allebei. Dit is ook pas sinds maand of 2. We maken er tijd en zin voor, als je eenmaal bezig bent, weet je weer hoe leuk het is, .
Er zijn zeker dingen veranderd, maar we werken er echt aan om de dingen wie we héél graag willen doen, toch samen te blijven doen. Jaap gaat af en toe uit logeren (opa's en oma's staan te springen tot dit weer een keer mag!!) en dan plannen wij iets leuks. En we hebben sinds kort een oppasmeisje, die voor paar uurtjes 's avonds kan komen
We hebben wel een 2e kinderwens, dus ben benieuwd of we dit dan ook vol weten te houden...
Groetjes, mira, sinds 02-01-07 mama van Jaap

Hallo,

Erg herkenbaar allemaal wat jullie schrijven!!! Je wereld is toch 100% verandert nu er lief klein mensje bij is maar wel ook verrijkt moet ik zeggen!!! Ik mis niet altijd dat stappen en uitgaan, mijn vriend wel hoor en we gaan ook wel samen eens weg en soms ook apart met onze vrienden en vriendinnen. Vindt ook dat je niet alleen mama bent maar ook vrouw en vriendin bent en je ook tijd voor elkaar moet maken ook al is dat soms moeilijk!!! Sex maken we echt tijd voor en gaat eigenlijk sinds een halfjaar weer als van ouds. En niet onbelangrijk blijf met elkaar praten wat je wilt en wat hij wilt zo kun je eventuele ergenissen uitspreken en werkt erg verhelderend. Geef elkaar aandacht maar ook vergeet je eigen behoeftes niet!!! Wij zijn alleen maar dichter bij elkaar gekomen nu ons meisje daar is!!!   En wij hebben ook een tweedekinderwens!!! We zien wel of het mag lukken eerst gaan we trouwen in september en wie weet met een mooi buikje!!!
Succes meiden!!!

Liefs Sandy mama van Jessica 2-3-07

Terug
Bovenaan