<p>Lieve lezers </p><p>Ik heb hier al eens eerder mijn verhaal gedeeld; ik zat toen in de fase waarbij mijn vriend twijfelde over kinderen. Inmiddels zijn we 1,5 jaar verder. <br />Oud en nieuw 2019/2020 was bijzonder, het zou ons jaar worden. We hebben de eerste 4 maanden van dit jaar geprobeerd zwanger te worden, met ovulatie testen etc. <br />Na jaren wachten was ik zo blij. En toch voelde ik in mn onderbuik dat hij niet zo blij was als ik. <br />mijn onderbuik gevoel bleek te kloppen, na veel smoesjes en discussies kwam het hoge woord eruit. We zijn in relatie therapie gegaan. Uiteindelijk in sept in onze vakantie een punt achter onze ruim 6 jaar durende relatie gezet. De man waarvan ik dacht dat ik oud met hem zou worden. Ik zag ons samen helemaal me met een kleintje. <br /><br />nu, 24 november 2020 woon ik inmiddels alleen, hij is nu zo’n 8 weken weg. En ik heb werkelijk geen idee wat ik nu moet. Regelmatig denk ik aan wat er had kunnen zijn; zou ik nu 7 maanden zwanger zijn? Zou het gelukt zijn? <br />Mijn ex, vreemd hem zo te noemen, is de enige met wie ik dit wil. Nog steeds wil. We hebben wel contact en hij hoopt op een doorstart tzt. Maar hij moet dingen voor zichzelf uitzoeken. Ik verwacht niet dat hij ‘s ochtends in eens met een kinderwens wakker word dus ik probeer dat plaatje los te laten, alleen doet dit zoveel pijn. Het zien van de ene na de andere baby geboren worden steekt me in mn hart (ik ben 32 dus logisch dat men hieraan begint). Ik wil zo graag blij zijn voor mijn omgeving maar mijn eigen pijn overschaduwt alles, waardoor ik me ook weer schuldig ga voelen. </p><p><br />Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, mensen zeggen ‘het komt wel weer’ maar dat zie ik vaak niet. Ik denk nog iedere dag aan mijn ex en het liefst proberen we opnieuw alleen kan ik aan de andere kant mn kinderwens niet wegzetten. <br />Ik heb gekozen voor mezelf door de relatie te verbreken, echter ben ik nu voor mijn gevoel veel verloren. Er staat tenslotte geen man met kinderwens voor de deur klaar. <br /><br /></p><p>zijn er vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt? Ik hoor graag jullie reacties, tips of wat dan ook.</p><p>alvast heel erg bedankt <br />liefs H </p>