<p>Hi allemaal,</p><p>Een onderwerp waar ik haast nooit wat over voorbij zie komen, hopelijk doordat het de meeste van jullie bespaard wordt... Maar mijn vriend en ik hebben het echt zwaar sinds we er achter zijn dat onze kans op een 'natuurlijke' zwangerschap nihil is. Een jaar zijn we bezig geweest met zwanger proberen te worden. Vooral ik had het erg zwaar met iedere maand de teleurstelling. We praatten er amper over, omdat mijn vriend er niet onder leed en ik wilde hem ook niet lastig vallen met mijn verdriet. Een maand geleden zijn we er achter dat hij ernstig verminderd aantal zaadcellen heeft. Voor ons beide een klap, maar ik zette snel de knop om en dacht we gaan er voor. Hij vroeg een doorverwijzing bij de huisarts. Sindsdien negeert hij me vaak, zoekt geen contact, wil niet praten. Ik trek alles uit de kast om het gezellig te houden. Afgelopen weekend heb ik het een beetje opgegeven en me terug getrokken. Steeds probeer ik met hem te praten, maar het lukt zo slecht. Hij zegt niets te voelen, afgelopen jaar geen verdriet te hebben gehad, niet te voelen voor mij wat ik voor hem voel... Heb het er echt zwaar mee.. </p><p>Sorry voor de drama.. Maar zijn er meiden die ook relatieproblemen hebben, (mede) doordat het zwanger worden niet lukt? En hoe gaan jullie hier mee om? </p><p>Liefs </p>