relaxter bij een tweede???

A

Anoniem

Guest
Zijn jullie die mama geworden zijn van de tweede ook veel relaxter dan bij de eerste......wat een verschil zeg.

Ik maak mij nu niet zo druk meer om een huiltje of zo,.....het gaat allemaal een beetje vanzelf...wat pak je toch makkelijk die rol weer op zeg

Ik ben benieuwd of jullie dit ook zo ervaren?

gr mama van MD en JA

hey hey

hier nog zo een moeder die veel relaxter is nu
bij me zoontje maakte ik me druk over de voeding krijgt ie wel genoeg?
bij iedere brul naar boven

als ik met me zoontje van 1 jaar en 7 maanden bezig ben en ze begind te brullen
naja dan brult ze maar even   ja kan niet op 2 plekken tegelijk zijn toch

en de flesjes ik geef het aantal cc dat ze mag hebben drinkt ze dat niet op dan niet
ook laat ik dr liggen slapen tot ze wakker wordt dat ze honger heeft soms is dat 4 uurtjes en soms wel 5    
bij me zoontje was het om de 3 uur anders was ik al bang dat ie verhongerde hahahah

ik had ook wel verwacht dat ik het veel drukker zou krijgen dan eerst
maar het valt me allemaal reuze mee het wisselt elkaar mooi allemaal af  
ben alleen meer gaan wassen hahahah   al die witte roze en blauwe was

gisteravond was het alleen spits uur om half 6
ik zou net gaan eten me zoontje eten aan het geven   wordt onze meid wakker
had gehoopt het nog net te kunnen reddden met het eten maar niet dus
me zoontje met zijn kinderstoel voor de tv   en ze bord voor ze neus     die was lekker aan het kliederen dus overal kwakjes naast de kinderstoel
feline bij mij op schoot aan de fles  
na 15 min fles leeg laten boeren en in de box    
zooitje van me zoontje opruimen  
ja om dan alles in de keuken te kwakken     dus alles in de vaatwasser gelijk
toetje eten
en toen ik eindelijk ging eten was het half 7  
toen belde me moeder ook nog eens op   dus heb gezegt dat het spits uur net voorbij was en ik zelf nu eff ging eten
me moeder moest lachen en zei dat ik zelf maar terug moest bellen als ik weer tijd had

dus de les voor mij de volgende keer   eerst feline eten geven en dan gaan wij rustig eten hahahah          

groetjes soraya

hoi
ja vind ik ook hoor,was bij de 1e echt gestresst,en nu niet je weet nu waarom ze huilen en je gaat er ook veel makkelijker mee om.drink ie zijn fles niet leeg jammer dan(doet hij dus wel hij drinkt ze allemaal binnen paar minuetn leeg)heel verschil met mijn dochter,je gaat ook sneller op je gevoel af,zoals het overstappen naar voeding tegen spugen,inbakeren,meer voeding etc .gr wendy

oh ja ik ben ook zoveel meer relaxed als bij mijn zoontje. Ik verschoon 's nachts Fleur niet meer bij de nachtvoeding (is gelukkig nog maar 1 voeding), deed ik bij mijn zoontje altijd wel, nu heeft ze 's ochtends gewoon een hele volle luier, ach. En als ze huilt ja ik heb niet altijd meteen tijd, dus dan moet ze maar even wachten. Maak me ook niet zoveel zorgen als toen bij mijn zoontje. Scheelt ook denk ik dat Fleur ontzettend makkelijk is, misschien omdat ik wel zo makkelijk en relaxed met haar ben, ze huilt ook bijna nooit, en het is een slaapkind.

Met mijn zoontje was ik ook meer bezig met wat hij al kon, met Fleur helemaal niet (ze is nu al 9 weken), ik zie het wel wanneer dat eerste lachje komt (en ze lacht al, zo lief) en de rest ook, komt vanzelf.

Vind de overgang van 0 naar 1 kind groter dan van 1 naar 2, ze draait gewoon met ons mee, het valt me al met al reuze mee.

Ben nu al wel bezig met hoe het straks moet als ik over 6 weken weer aan het werk moet, dan zullen we wel een spitsuur 's ochtends hebben, maar ook dat zien we dan wel.

groetjes,
lia

Hai mama's van de tweede,
Ik ben ook veel relaxter!! Kan er ook veel meer van genieten, ik vind het gewoon veel leuker nu!! Bij de eerste had ik echt wel even tijd nodig om te wennen aan het mama zijn. Nu was ik dat al, en ik sloot Roef vanaf de eerste seconde in mijn hart. Bij Bor had ik daar toch een paar dagen tijd voor nodig. Ik zag er best een beetje tegenop om weer een kleintje te krijgen, want je weet heel goed dat het niet alleen maar een roze wolk is in het begin. Bor was ook een onrustig ventje, dus we hielden ons hart vast. Maar met Roef is het heel anders, hij is rustiger, wij zijn rustiger en inderdaad zoveel minder onzeker. En je weet ook dat de tijd vliegt, dat ze groeien voor je er erg in hebt, dat het zorgen steeds minder wordt. Bij Bor dacht ik wel eens : "wordt maar snel groot" , bij Roef denk ik: "blijf maar lekker klein!".  

Ineens ben  je een gezin, en de interactie tussen beide heren vind ik zo ontroerend!
De kusjes die Roef krijgt, of dat zijn bolletje onder de pasta zit omdat Bor hem aait na zijn broodje. Dat Bor telkens roept"mijn baby is geboren!" met zo'n stralend smoeltje.
En ja, het is wel druk, maar dat zijn we ook al gewend. Je weet niet beter dan dat de dag om 7.00 begint, bij de eerste   zijn je dagelijkse bezigheden nog zo anders. Dan ben je nog gewend aan uitslapen, aan lange lome zondagen of avondjes stappen. Nu vinden we het volkomen normaal om zondag om 10.00 s'morgens in het bos te lopen.
 Het valt ons ook enorm mee, een kleintje erbij, het gaat hier ook heel gemakkelijk allemaal. Gek genoeg veel makkelijker als bij de eerste.
Groetjes Annemarie

En ook ik ben relaxter! Herken veel in de voorbeelden die hierboven al worden gegeven ('s nachts niet altijd verschonen, niet om de 3 uur voeden, niet alle adviezen van het CB voor heilig aannemen)....

Af en toe vind ik wel de combi van twee kinderen behoorlijk heftig (de oudste is nu 2 jaar en 4 maanden). Daarbij speelt denk ik wel een rol dat ik ontzettend moe ben (aangezien Maaike 's nachts nogal spookt) en dan kan je natuurlijk minder hebben of minder aan op een dag. Toch probeer ik onze oudste zoveel mogelijk aandacht te geven want zou het sneu voor hem vinden als hij zich maar de hele tijd zelf moet zien te vermaken of steeds moet wachten omdat mamma met de baby bezig is....

Groet, Juul

Weet je eigenlijk zou je tweede kindje je eerste moeten zijn. Wat een verademing he als je al ervaring hebt!

Ik sla inderdaad de adviezen soms ook lekker in de wind en moeder lekker op mijn eigen manier en het gaat fantastisch.
Nou moet ik wel zeggen dat onze meid veel makkelijker is dan onze zoon was. Die bleef maar hangen in zijn verdriet, terwijl onze meid dat niet doet. Zij huilt alleen als er iets is en als ze langer huilt, maar dan is het niet een dringende huil, dan is het om de energie kwijt te raken en dan in slaap te vallen........echt heerlijk.

Ben blij dat ik het moederschap ook zo kan ervaren.....

gr mama van MD en JA

Terug
Bovenaan