@ renaatje vlokkentest/vruchtwaterpunctie?.

Hoi renaatje,

Wij hebben voor de vlokkentest gekozen omdat deze vroeg in de zwangerschap wordt gedaan. Ons zoontje heet een aangeboren afwijking aan het geslacht (hypospadie) in de meest ernstige vorm en ons kindje van de miskraam afgelopen augustus had trisomie 18 een zeer ernstige aandoening en eigelijk niet met het levewn verenigbaar. Als blijkt dat het weer fout is laten wij het weghalen en dat ik dan voor 14 weken en kan via curritage. Met de vruchtwaterpunctie is de uitslag pas rond 20 weken en ben je dus al op de helft en voel je het al. Die keuze maken wij ook omdat ons zoontje hersenbeschadiging heeft en toch wart extra zorg nodig heeft al doet hij het goed hoor maar over 3 weken wordt hij 2 en kan nog niet lopen bv.
Wij zouden het te moeilijk vinden om als de test slecht is de zwangerschap uit te dragen en dan heel snel het kindje naar een grafje te moeten brengen, dat wordt voor ons na alles te veel en we moeten ook aan Kyllian denken.

groetjes Danielle

Ohh meid wat heftig.
Het is voor mij allemaal nieuw een miskraam okay en 37 dus jaaahhh. Ze hebben ons aangeraden eerst de combi test te doen en daarna als de uitslag toch zorgen geeft de punctie te doen.
Ik zeg ook als het niet in orde is dan willen wij het ook afbreken. We hebben teveel om ons heen gezien en ik mijn werk heb ik veel mee gemaakt.
Als ik een keus heb maak ik die. Als de verrassing met de bevalling komt dan gaan we er natuurlijk voor.
Dus ik zou ook nog kunnen kiezen voor de vlokkentest? ik zaterdag 11 wk. Dinsdag krijg ik de combi test.

gr. Renaat

helaas dus uit ervaring gedwongen om heel 'nuchter' te benaderen! Lijkt af en toe wel of dat niet mag, maar je kunt heel veel ellende voorkomen ook al heeft ieder mensje zijn positieve dingen, als je vroeg bent is overnieuw beginnen soms het beste! Succes!

Terug
Bovenaan