renee 1

Hoi Renee heb jij soms meer ervaring met nieuwetijdskinderen , ik las namelijk dat je anouk adviseerde de handjes van de kleine op haar hoofd te laten leggen voor als ze hoofdpijn heeft


groetjes monique
 
Hoi Monique,

Ik heb geen ervaring met nieuwetijdskinderen. Ben er wel van overtuigd dat er meer en meer kinderen worden geboren die gevoeliger zijn, meer weten etc etc.
Ik vroeg dit aan Anouk omdat ze vertelde dat haar zoontje zijn handjes op haar hoofd doet als ze hoofdpijn heeft.  Haar zoontje weet  waarschijnlijk instinctief dat hij door de handjes op haar hoofd te leggen de pijn kan verlichten/weghalen.Was benieuwd of dit inderdaad helpt.

Groetjes Renée
 
Hoi Renee,

Wat je zegt klopt helemaal, deze kinderen weten en voelen veel meer dan dat wij kunnen bevestigen.
Ze zijn er om ons wat te laten leren, meer bij ons gevoel te blijven en niet te handelen met het doen.
Daarom zullen ze ook alles uit liefde doen ook al zal het niet altijd makkelijk gaan.
Problemen die zich voor doen bv het niet willen eten is ook een probleem wat deze kinderen bij zich draagt.
Ouders bewust laten worden door te handelen uit liefde en niet uit moet

groetjes moniqiue
 
Hallo meiden,

Monique: Renee raadde mij het niet aan hoor, van die handjes op mijn hoofd. Hijn deed dat uit zichzelf. Of het ook helpt heb ik nog niet ervaren, hij heeft niet zoveel geduld dat hij zo lang blijft zitten, maar het is wel erg bijzonder dat hij dat uit zichzelf doet. Het 'niet-eten-probleem' dat jij (Monique) in de andere topic met  Renee beschrijft heeft hij ook heeeeeeeeeel erg. Maar ik weet niet of dat daarmee te maken heeft hoor, volgens mij hebben alle  kindjes daar een bepaalde periode geen zin in. Macht uitoefenen: het is het enige dat ze zelf kunnen bepalen (min of meer). Maar ik vond hem altijd al heel bijzonder en 'anders' dan andere kindjes. Toen ik een artikel las over nieuwetijdskinderen (nadat de vrouw van de osteopaat dit aan ons gemeld had) wist ik het zeker. Veel overeenkomsten. Heel bijzonder.

Groet,

Anouk
 
Hoi Anouk

Deze kinderen zijn   vaak nummer één met eetproblemen , zelf bepalen hoe en waneer ze willen eten.
Er is een boek ik zal wel eens kijken hoe dat heet?
als je dat wilt.
waar kom je trouwens vandaan?
ben wel nieuwschierig

groetjes monique en isa
 
Hoi Anouk,

Geduld hmm jammer want ik denk dat ie echt in staat is om de hoofdpijn in ieder geval te verlichten probber je maar eens helemaal te ontspannen als hij zijn handjes op je hoofd legt als je hoofdpijn hebt, ben wel benieuw wat er dan gebeurd, of hij dan wel geduld heeft of dat jij wat voelt misschien voel je wel een energiestroom.
 
Wat betreft het moeilijke eten denk ik inderedaad dat veel kindje's een periode kunnne hebben dat ze moeilijk eten. Maar aan de andere kant zie je toch dat gevoelige kindjes allemaal op hun manier iets aan hun ouders willen laten zien en misschien worden er inderdaad al kindjes geboren die kunnne leven van het licht wij willen daar alleeen niet aan en je moet maar net zien welk kindje echt een medisch probleem heeft en welk kindje misschien gewoon van het licht kan leven.En zover zijn wij echt nog niet dat daar al naar gekeken wordt en zeg je als therapeut dat je kindje van het licht kan leven wordt je voor gek verklaard en mocht je kindje dood gaan tja dan heb je wel een probleem als therapeut.

Groetjes Renée
 
Hallo!

Zullen we verder schrijven onder het kopje 'VOOR MOOSJE' want daarop hebben al meerdere mensen gereageerd en dan hoeven we niet 2 topics in de gaten te houden.

Groet,

Anouk
 
Terug
Bovenaan