Rennen

<p>Ons kindje van 16 maanden is lekker ondernemend, altijd bezig, onderzoekt alles, begrijpt ook best snel hoe dingen werken en zit eigenlijk zelden (lang) stil. Naar mijn idee is hij niet druk ofzo, kletst wel af en toe maar maakt geen overdreven geluiden of harde geluiden, schreeuwt nooit en huilt ook niet super snel. <br /><br /></p><p>Toen hij kon kruipen racete hij altijd door de kamer op z’n knietjes, klom de trap op, bank op, stoel op, via de bank vond hij een weg naar de vensterbank.. dit met 8,5 maand zoiets. Oma heeft meerdere kleinkinderen en merkte al vaker op dat hij altijd zo snel kroop.<br /><br /></p><p>Nu hij kan lopen rent hij eigenlijk meestal van a naar b, ook gewoon in huis van de woonkamer naar de keuken, even wat pakken enz. Niet wild of chaotisch maar idd wel rennen en niet lopen. Verder vindt hij het leuk om rondjes te draaien, op z’n tenen te lopen en achteruit te lopen en doet dit allemaal regelmatig. Hierover vandaag voor de zoveelste keer een opmerking van dr andere oma..</p><p>Dus aan de mensen met meerdere kinderen of het liefst die in de kinderopvang werken en dus heel veel dreumessen zien.. is dit vreemd gedrag? Moeten we hier iets mee? </p>
 
Dus eigenlijk gewoon ervaring gevraagd, doen meerdere dreumesjes dit? Ik wil niet twijfelen aan m'n kereltje maar die opmerkingen maken me stiekem wel onzeker ?
 
Ik heb twee kinderen (eentje 3,5 jaar en eentje 17 maanden) en over allebei zeggen/zeiden wij: "ze kunnen niet lopen. Ze kunnen rennen!" Mijn dochter van 3,5 is inmiddels rustiger. Ik vind het heel normaal dreumesgedrag, maar misschien heb ik wel 2 rare kinderen ?
 
Hier ook zo een bezige dreumes/ peuter van inmiddels 18 maanden. Heerlijk ontdekken. Rennen klimmen klauteren. Is motorisch ook heel snel en begrijpt echt veel. Hij klets wel maar heel onverstaanbaar. Alleen mama en papa kan hij zeggen maar als ik iets begrijpt hij het perfect. Doe ik er iets mee.... ja... genieten.
Kortom ik zou me niet te veel zorgen maken.
 
New hor mij zoontje liep voor 1 jaar en rende a naar b en heel chaotis dat je dacht vriend ga zitten doe rustig nu bijna 2 en kdv zegt ook hij is zo veel rustiger kan spelen loopt rustiger nog steeds houd die van klimmen klauteren en dat is prima maar kan goed focussen ook
 
Nou mijn dochter is 20 mnd en kan net aan niet rennen. Maar ze loopt wel altijd zo hard ze kan hoor. Rondjes draaien ook, roept ze whieieiieiee ? Ik vind het heel normaal dat jonge kinderen nog lekker enthousiast bewegen. En gezond toch? Zolang je kindje niet overprikkeld of overgestimuleerd over komt, gewoon happy is... Tja de ene is druk en de ander wat rustiger. Verschil moet er zijn. 
Overigens weet ik van een vriendin, die een heel pittig en motorisch sterk meisje heeft, dat die dat ook erg deed. En die deed ook dingen waarvan je haren af en toe overeind gingen staan. Kids will be kids. Ik herinner me nog goed dat we thee zaten te drinken en ze was weer eens in de vensterbank gaan staan. Deed ze graag. En spring! Ze liet zich op haar billen vallen. Ze was net een jaar. Ik schrok me dood en wilde al opspringen om te vangen. Moeder: oh dat doet ze vaak hoor. Laconieker kon niet. Daar lachen we nog wel eens om. 
Kritiek van mensen zul je altijd wel krijgen. Zeker van (schoon)moeders. Hier doen we ook vanalles gevaarlijks, verkeerds, ongezonds. Ik heb toch wel een beetje geleerd om dat met een flinke korrel zout te nemen. En dingen waar ze zich eerder erg zorgen over maakten wordt nu gewoon geaccepteerd omdat ze zien dat alles gewoon goed gaat. 
 
Lijkt me heerlijk, ik heb hier een driejarig meisje die het liefst op haar gat zit.
Mijn neefje rende in het begin ook altijd ipv lopen, volgens mij is dat heel normaal. Hij is nu 4 en kan/wil nu ook wel stukjes gewoon wandelen. 
 
 
Denk dat het een jongenstik is. Mijn oudste van bijna 3 jaar heeft nu eindelijk de rustmomentjes gevonden maar dat was ook stuiterbal en nu zoontje van 10 maanden en die is net zon stuiterbal of nog erger zelfs. Lekker laten uitrazen. Ja sorry opa en oma maar toen jij zo oud was had je ook veel energy.
 
Terug
Bovenaan