Rennie? ja/nee

Ik heb van de week heel erg last gehad van brand maagzuur...En die dag ook 3 rennies genomen.
Nu had ik gelezen dat je daar gewoon rennie voor mag slikken.
Hoor ik net dat dat helemaal niet mag!
Wie kan mij hier meer over vertellen?

Groetjes, patricia 25,6 weken

Ik weet niet van wie je dat hebt gehoord, maar je kunt gewoon Rennie slikken hhor, geen probleem. Het werkt alleen vrij kort. Wat ook goed helpt is een paar happen vanille vla.
Succes!
Groetjes van Bloem 33 wkn.

hoi hoi,

Rennie's mag je gewoon eten tijdens de zwangerschap..
Bij mijn eerst zwangerschap heb ik ze ook genomen..
Het werkt perfect, dus maagzuur?? gewoon een rennie eten..

groetjes simone

Ik heb ook ergens gehoord dat 't niet zou mogen, maar volgens mij is dat overdreven. Als in de bijsluiter niet staat dat 't niet mag tijdens de zwangerschap, kun je ze wel nemen. Fabrikanten zijn namelijk verplicht het  in de bijsluiter te vermelden als je iets niet mag innemen tijdens de zwangerschap (een "contra-indicatie" heet dat).

Dus, even goed de bijsluiter lezen!
Veel sterkte - vervelend, zo'n kwaal he? Ik ben pas 11w 4d, dus ben flink misselijk - ook niet fijn, poeh! Nou ja, even volhouden maar.

~Hilde

Herken je dat ook?
Je bent zwanger en plotseling heb je last van brandend maagzuur. Zwangere vrouwen kunnen Rennie met een gerust gevoel gebruiken. Rennie is geschikt voor gebruik onderweg, want de kauwtabletten zijn zonder water in te nemen. Brandend maagzuur tijdens de zwangerschap? Zo opgelost met Rennie.

dit stukje staat op deze site onder 7 weken zw. het kan dus echt geen kwaad

Hoi,

Inderdaad, Rennie mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap.
Vanille vla schijnt ook te helpen (werd hierboven ook al genoemd), alleen helpt mij dit helaas niet.

Ik heb bij de apotheek een drankje gekocht, Antagel. Dit helpt mij heel goed. Werkt ook wat langer. Dit kreeg ik ook toen ik met 8 en met 12 weken in het ziekenhuis lag, dus kan ook geen kwaad.

Groetjes Lilian

Terug
Bovenaan