Rennies teveel?

<p>Ik kan niet zonder Rennies. </p><p>Als ik ga slapen neem ik verspreid over de hele nacht stuk of 4 Rennies.</p><p>Dit mag niet langer dan 2 weken staat er op de verpakking. Maar wat moet ik dan?</p><p> </p><p>Melk en vanille vla helpen een klein beetje </p><p> </p><p>Tips zijn welkom. </p>

Mijn verloskundige zegt : 

rennies kan je nooit teveel nemen. 
maar ik ben sinds 2 weken op advies van de gynaecoloog overgegaan op omeprazol. 
wat een ideaal middel! 1 tabletje per dag. En ik heb nergens meer last van ?

Ik slikte ook omeprazol, op advies van de verloskundige. Als je er zo’n last van hebt werkt Rennie echt niet voldoende. Bij mij werkte de omeprazol echt goed.

Bij mij zeiden ze dat zo lang Rennies helpen ik beter geen Omeprazol kon nemen. Heb je je voedingspatroon al aangepast? Er zijn veel dingen die maagzuur opwekken, die kun je beter weglaten. Pittig eten, vet eten, dingen zoals supermarktcake kreeg ik ook gegarandeerd meer last van. Evenals laat nog eten. 
Misschien red je het dan met minder Rennies? En wat ik deed omdat het me ook niet zo lekker zat die Rennies te pakken was ze doorbreken. In het begin kon ik met 1/4 Rennie per paar uur, na een tijd 1/2 en pas tegen het eind pakte ik echt een hele Rennie per keer.

Slapen op twee hoofdkussens zodat je de zwaartekracht een beetje kan laten helpen. En ja toch vooral proberen niet meer (veel) te eten in de avonduren. Vervelend probleem, succes!

Ik kreeg van mijn verloskundige de tip van gaviscon of antagel...
Dit zijn zeg maar dezelfde middeltjes als rennie maar dan vloeibaar waardoor het sneller werkt..
Wel even met je eigen verloskundige overleggen of jij dit ook mag gebruiken (soms mag je iets niet gebruiken wat een ander wel mag door bijv. Je eigen medische situatie etcetera.)

Bij mij gaf de verloskundige aan dat zolang je geen heel doosje per dag neemt, je niet snel teveel in kan nemen. 
ik zou even overleggen met de huisarts, die kan wellicht ook wat anders voorschrijven. 

Terug
Bovenaan