Respect voor jullie allemaal

Hoi allemaal,

Ik heb een aantal van jullie verhalen cq. ervaringen gelezen en ik moet zeggen dat ik enorm respect heb voor jullie doorzettingsvermogen. Steeds het hopen op...., de onzekerheid en dan weer die teleurstellingen.

Ik lees bij verschillende van jullie ook, dat je je voor je überhaupt zwanger wilde worden, had voorgenomen om niet het medische circuit in te gaan indien het niet spontaan zou lukken. Later blijkt dat je er gewoon toch inrolt. Ik kan me dat zo goed voorstellen, want als je ergens voor gaat, ga je vaak ook voor de 100%.

Ikzelf heb een zoontje van 18 maanden. Ik werd zwanger na twee miskramen, maar  heb dus toch het geluk gehad om een zwangerschap mee te mogen maken. Bij alle drie  zwangerschappen was ik meteen zwanger. Nu zijn we sinds juli jl. bezig om opnieuw zwanger te worden, maar helaas, tot op heden zonder resultaat. Ik word morgen 36, dus wellicht snappen jullie dat ik gevoelsmatig niet veel tijd meer heb. Ik ben nu sinds de maand november aan het temperaturen geslaan om te bezien of ik überhaupt wel een eisprong krijg. Gelukkig was dat deze maand wél het geval. Rond 7 december a.s. moet ik ongesteld worden, dus het is allemaal weer erg spannend. Als het in januari nog niet 'gelukt' is, ga ik naar de huisarts (ook vanwege mijn leeftijd). In januari heb ik dan ook al een tweetal temperatuurcurves, waardoor ik die stap vóór ben.

Wat ik me  afvraag is of jullie allemaal van je eerste kindje zwanger willen worden, of zijn er ook  vrouwen bij die al kinderen hebben en waarbij het niet meer lukt om zwanger te worden. Hoe gaat het allemaal in zijn werk als je bij de huisarts bent geweest en doorverwezen wordt naar een gynaecoloog. Wat zijn de opvolgende stappen? Hoeveel kansen krijg je van welke behandelingen?

Ik hoop dat iemand van jullie mij wat wijzer kan maken in die wereld, want ik wil graag goed voorbereid zijn op wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn.

Groetjes Fonske. (en succes allemaal, ik duim voor jullie)

Hoi

mijn naam is linda ben 29 jaar en heb een dochtertje die 1 januari 4 jaar word. wij zijn nu 2 jaar bezig om zwanger te raken van onze tweede slik nu clomid en heb volgens de gyn. dit weekend mijn eisprong. ik heb ook goed last van mijn eierstokken dus flink klussen deze twee dagen en hopen dat het raak is. jij ook veel succes met zwanger worden

groetjes linda

Hallo Fonske,

Wij zijn nu 17 maanden bezig, vorige maand een miskraam gehad met 5 weken en 4 dagen. We gaan voor onze eerste.
Op dit moment hebben we een knaagdier en een paar vissen om voor te zorgen. Is toch echt niet meer genoeg om moedergevoelens op te oefenen.

nanda1977.

Hoi!

Ik ben Cynthia en wij zijn zo'n 3 en half jaar bezig voor een eerste. Ik ben nog nooit zwanger geraakt.

Goed dat je al bent begonnen met tempen, dat zullen ze namelijk als eerste vragen bij de huisart (geloof een curve van 3 maanden)

Daarna zullen ze je doorsturen naar de gynaecoloog. Je hebt al een kindje dus misschien dat de onderzoeken iets zullen verschillen met die wij hebben moeten ondergaan. En gezien je leeftijd kan je misschien wel gelijk door voor IUI!

Met IUI heb je zo'n 10% kans op zwangerschap en met IVF 25%
Niet veel dus. Dat viel mij ook zo erg tegen, maar ............blijf het positief zien!

En of je nu voor een eerste of voor een vierde bezig bent. Als de wens er is. Dan blijft het moeilijk als het niet lukt!

Heel veel succes!

Cynthia

Hoi
Ik wil ook even mijn bewondering uitspreken voor jullie. Ja, bewondering, een raar woord, want volgens mij als je kinderen wilt en het lukt niet, dan doe je er (bijna) alles voor. Maar toch, het lijkt mij dat het gewoon heel moeilijk is, en dat sommigen ook een grens hebben en hem dan toch weer verleggen.
Wat ik duidelijk probeer te maken is, dat ik die zomaar zwanger was (ik was er helemaal van ondersteboven) me er steeds wel heel bewust van ben en was dat dat heel bijzonder is. Dat het niet vanzelfsprekend is...ik weet wel: je bent je niet eerder bewust dan wanneer je het zelf meemaakt, tuurlijk dat is met alles zo...
In mijn omgeving en naaste familie was het ook allemaal niet zo vanzelfsprekend. Geen enkel 'normaal' verloop van zwanger worden, zwangerschap of bevalling. Dus ik ging niet heel zelfverzekerd de 'zwanger-worden-fase' in, maar ik maakte me nu ook weer niet direct grote zorgen. Had het wel in mijn achterhoofd, om het zo maar te zeggen.
Mijn zoontje is nu 14 maanden (zie www.maxel.nl) en een heerlijk joch. Ik hoop ooit zwanger te worden van een tweede kindje, maar ik hoop allereerst dat jullie zwanger mogen raken!!! Heel veel sterkte en succes gewenst!!!

Groeten Titiana

ik neem ook zeker mijn pet voor jullie af!! ik ben een mama van 2 jongens van 13 en 7 jaar en alweer 4 jaar bezig voor de 3e....wat voel ik me dan schuldig..ik ben al gezegend...ik kijk er nu dan ook anders tegenaan voor mezelf..ik wens jullie alle kracht en doozettings vermogen toe......

Hallo allemaal,

Ook ik wil jullie even laten weten hoe ongelofelijk veel respect ik voor jullie heb. Ik lees af en toe mee met jullie forum, gewoon omdat ik benieuwd ben hoe het met jullie gaat. Ik krijg op veel momenten een beetje `schuldig`gevoel. Ik ben nu zwanger van mijn 2e en als ik dagen heb dat ik het even niet meer zie zitten dan denk ik even aan jullie, ik besef me heel goed dat ik blij moet zijn met wat ik heb en ik gun jullie dat ook!!

Mijn zusje is na lang dokteren vorig jaar bevallen van een 2ling mbv IVF en ik heb dus van redelijk dichtbij mee gemaakt door welke dalen en pieken zij heen moesten. Nu heeft ze 2 gezonde jongens en ligt het hele verhaal van dokteren ver achter haar, maar nog steeds merk je aan haar wat het met haar gedaan heeft. De spanning en stress, het spuiten van hormonen, eitjes prikken enz nee zwanger worden is niet voor iedereen de normalste zaak van de wereld.

Ik hoop voor jullie allemaal dat komend jaar jullie jaar zal worden en stuur bij deze wat zwangerschapshormonen jullie kant op, dat kan vast geen kwaad!

Heel veel succes en ik hoop met julie mee

groetjes Odette

Terug
Bovenaan