RESPECT

A

Anoniem

Guest
Hi dames,
Ik ben een beetje de verschillende discussies aan het lezen, vind sommige echt heel grappig en de andere minder, maar wat ik eigenlijk kwijt wil is, is dat het maar goed is dat we niet allemaal in één huis wonen.
Wat zijn wij vrouwen eigenlijk toch een beetje onhebbelijk als we zwanger zijn. De een weet het nog beter dan de ander, en er worden ook heel wat verwijten naar elkaars kop gesmeten.
Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier goed wilt doen voor hun kleine.
Of je nu wel of niet rookt, wel of niet drinkt, wel of niet gaat werken zodra je bent bevallen, wel of niet naar een feest gaat, je beslist toch altijd wat je denkt dat dat het beste is.
En discussies zijn er eenmaal om gevoerd te worden, altijd leuk, ik kan er altijd erg van genieten, maar respecteer ieders mening. Uiteindelijk is het toch nooit goed en het gras is altijd groener bij de buren.
Tenslotte wil ik nog even melden dat ik blij ben dat ik ook hier mijn verhalen kwijt kan. X

Ik sluit me helemaal bij je aan. Ik vind die discussies ook leuk om te lezen en reageer ook graag even. Hahaha, sommige opmerkingen zijn wel heel erg overdreven hoor. Maar inderdaad, dat is de mening van iemand anders en dat moeten we respecteren.

Liefs Maria
36w1d zwanger van 2e zoontje!

Ook ik kan me flink irriteren aan de 'overdrijvende' meningen.
Tuurlijk heeft iedereen een mening of idee ergens over, maar sommige mensen kunnen wel heel heftig reageren als men het over bepaalde 'zaken' gaat.

Er zijn discussie die gewoon niet leuk meer zijn om te lezen omdat mensen iemand zowat onderschoffelen omdat ze 'een glaasje wijn hebben gedronken' of in een lawaaige omgeving hebben gestaan.

Je kan wel heel krampachtig gaan leven, maar dan vind ik dat je je eigen zwangerschap verpest.

Maar goed ik ben dan misschien heel nuchter in dit soort zaken ik vind het al een drama dat ik aan mijn moeheid moet toegeven. Maar als ik dan zeg dat ik het klote vind dan vind iedereen dat ik niet moet klagen. dat vind ik dus balen, dat je geeneens mag zeggen dat je niet blij bent met een kwaal alleen maar omdat je eigenlijk gewoon blij mag zijn dat je zwanger bent

gr
mirinda

Mirinde je hebt helemaal gelijk Natuurlijk ben je blij dat je zwanger bent, maar daarom hoef je niet blij te zijn met alle kwaaltjes. En zwangere vrouwen hoeven zich ook niet in huis op te sluiten om maar rokerige ruimtes en lawaai te ontlopen! Dat zou echt overdreven zijn. We mogen gerust af en toe even lekker naar de kroeg of een concert gaan. We zijn niet ziek ofzo, we zijn ZWANGER!!!!!!

Liefs Maria
36w1d zwanger van 2e zoontje!

Hulde aan de dames, jullie begrijpen wat ik bedoel.
Nu even genieten van m'n vla, tja last van maagzuur. Over een uurtje weer lekker werken, en zo is het dan bijna alweer weekend. Veel plezier X

Ik denk wel dat als je soms de stukjes leest van de starter van een discussie dat daar ook veel onzekerheid uitstraalt. En dat geeft al weer aan dat je dan dus ook verschillende reacties kunt verwachten. Ik denk dat iedereen zich prettig voelt bij haar eigen manier, haar eigen beleving van de zwangerschap . En als je een vraagje op een forum plant dan zal je er niet altijd zekerder van worden, de meningen lopen altijd uit een. Maar dat is ook een beetje de lol van zo'n discussie. Dat je het niet altijd met elkaar eens bent, anders wordt het maar een suf gedoe he!
En over respect, daar ben ik het uiteraard mee eens. Maar dan moeten we zowel respect hebben voor diegenen die blijven roken en drinken, maar zeker ook voor diegenen die 'voorzichtiger' zijn dan het gemiddelde.

Groetjes
Wasabimammie!

Hallo!

Ik ben het helemaal met jullie eens! Discussies zijn leuk, maar je kunt het ook overdrijven. Maar goed, de hormonen hè!

Wat ik vooral een nadeel vindt van een forum is dat er vaak informatie van internet wordt gehaald of dingen die men 'via via' heeft gehoord. Op die manier worden verhalen in het leven worden geroepen die niet waar zijn en waar vervolgens weer een hele groep mensen overheen valt.

Zelf probeer ik de zwangerschap positief en nuchter te bekijken (hoe angstig het soms ook is), maar ook ik klaag over de bijbehorende kwaaltjes. Niemand is vrolijk als hij een hele ochtend staat te spugen, toch?? En ook die moeheid is gewoon balen, maar dat wil absoluut niks zeggen over je geluksgevoel over de zwangerschap. Gelukkig heb ik een hele goede vk die alles ook heel nuchter bekijkt. Ze kan me precies vertellen wat ik moet laten en verder gaat het leventje zoveel mogelijk door.

Dames, geniet van jullie zwangerschap en doe gewoon lekker waar je je  prettig bij voelt!

Groetjes,
Lyanne

Hi dames,

Helemaal mee eens. Ik hou best van discussies voeren en lezen. Kan erg vermakelijk zijn maar het moet wel leuk blijven. Op de een of andere manier loopt het soms  uit de hand. Misschien de hormonen.

Ik zou zeggen": Leven en laten leven.

Iedereen een fijne zwangerschap

juffie

Terug
Bovenaan