respect!

soms dan heb je zo'n moment waarop je even in jezelf keert en over wereld problemen denkt, filosofeert, je zorgen maakt over het milieu en ga zo maar door. Gisteren zat ik ineens te bedenken dat onze samenleving (ik heb het nu even over NL want in Israel is alles weer helemaal anders) ontzettend weinig respect heeft voor de moeder. Als je thuisblijfmoeder bent denkt iedereen dat je lui bent en geen ambitie hebt, maar ga je werken dan ben je een ontaarde moeder die haar kinderen in de creche 'dumpt'! Ik ben 9 maanden thuis gebleven na de geboorte van Lior en ik heb er van genoten, maar daarna had ik het gevoel dat mijn wereldje wel erg klein werd en ben ik part-time gaan werken. Hier werk ik part-time en ga 3 dagen per week studeren, dus de kinderen zijn 5 dagen per week naar de creche (wel tot half 4 gelukkig). Ik heb dus alle kanten van de medaille gezien en weet dus hoe het voelt om thuis te zijn met de kids, maar ook hoe het is als de kinderen naar de creche gaan. Mijn dochter is de afgelopen 4 dagen ziek thuis geweest (ze heeft longontsteking ) en ineens bedacht ik me dat jullie allemaal enorm veel respect verdienen! Wat je ook doet, of je nou thuis bent of je werkt, we doen het verdomme (pardonnez le mot) toch maar 'even' met z'n allen en soms is dat helemaal niet makkelijk!!! Nog meer respect heb ik voor de alleenstaande moeders... poeh, petje af voor jullie hoor. Ik zou het niet kunnen.
Dus bij deze meiden: RESPECT van mij voor jullie!!! (en ook een beetje voor mezelf )
liefs Stephanie

Ik heb ook voor de moeders die werken respect je moet toch kind iedere dag weg brengen en maar *hopen* dat hij/zij in goede handen is. En ik heb ook respect voor moeders die thuis blijve.

Ik zelf heb gewerkt tot aan de bevaling ik zit nu te denken om wel of niet te werken de ene kant wil ik wel want je wereldje wordt inderdaad iets kleiner. Maar aan de andere kant als ik hem weg breng vindt ik ook weer iets minder voor mijn gevoel.

Me vriend is wel iets banger geworden sinds je steeds in het nieuws ziet dat er kinderen misbruikt worden hij zegt zo je weet nooit wat ze met je kind doen hij is nog een baby en die kunnen niet praten. Dat is ook wel zo maar als ik naar buiten loop kan ik ook onder een bus komen niks is zeker in het leven.

Groetjes,

Bianca

Zeker respect voor alle moeders in deze tijd. Het zijn toch moeilijke keuzes die je moet maken.
Ik ben na mijn verlof gelijk weer aan het werk gegaan. Ik werk 20 uur. Maar mijn man werkt ook 3 dagen dus hoef ik mijn zoontje maar 1 dag per week weg te brengen. De ene week gaat hij naar de ene oma en de andere week naar de andere oma.
Dit lijkt een ideale situatie, maar ik merk dat hij altijd een dag moet bijkomen van deze ene omadag. Het zit mij erg hoog en ik vind het moeilijk dat ik hem woensdag weer weg moet brengen. Maar aan de andere kant vind ik het heerlijk om weer aan het werk te zijn.
Dus wat ik hiermee aanmoet weet ik nog niet. We zien wel hoe het loopt.
Wat je ook kiest je zal altijd kritiek krijgen van een ander.

Ik vind inderdaad ook dat het weleens gezegd mag worden...
Ik werk zelf niet en de reacties daarop zijn echt vreemd soms.
De een vindt dus (inderdaad) dat ik dan lui ben en de ander
(consultatiebureau) vindt het geweldig! Echt vreemd.

Het is toch zowiezo zwaar? Tenminste....niet echt zwaar, maar
je levert heel wat in hoor. Of je nou thuis bent of niet. Ik ben het dus
helemaal met jullie eens en vind dat we inderdaad allemaal heel veel
respect verdienen.

Liefs Annet

sinds ik moeder ben geworden, kijk ik er heel anders tegen aan.
Ik krijg ook wel eens rare reacties dat ik bewust thuis blijf. Inderdaad alsof je lui bent en zekers alle tijd van de wereld voor alles hebben.Mensen vinden het raar dat mijn dagen overvol zijn.... tja
Ik moet zeggen dat ik heel veel respect heb voor moeders die werken.Ik ben zelf altijd dus in de weer mar als je werkt dan moet je alles in je vrije tijd doen, poe!! Das echt heel zwaar!!!!
Als mijn kleintje naar school gaat dan ga ik weer aan het werk. Ik geniet er volop van dat ik hele dagen bij mijn kleintje kan zijn.

liefs
di silva

Als ik vroeger een moeder hoorde zeggen, ik ben zoo druk heb geen tijd ofzo, dan dacht ik hoe kan dat nou die kleine slaapt toch nog heel veel, dat kan toch nooit zo veel werk zijn. Maar sinds ik zelf mama ben heb ik heeeel veel respect voor alle moeders. Vooral voor diegene met meerdere kinderen. Ik weet nu wat er allemaal bij komt kijken. Het is gewoon een fulltime job en keihard werken. Zelf werk ik ook nog 2,5 dag per week, soms wel moeilijk vooral als de kleine niet lekker is om haar dan ergens anders achter te laten, maar als ik dan eenmaal op mijn werk zit, vind ik het toch ook wel weer leuk. Even wat anders dan babydingen.

Zeker RESPECT voor alle moeders en niet te vergeten vaders.
Het is een full-time job gewoon om kinderen op te voeden.
En je moet zo veel op je gevoel af gaan.

Het is gewoon niet altijd even gemakkelijk, en gelukkig kan je hier je vragen stellen of je ei ff kwijt.

Ben blij met julie hihihihi.

Groetjes Sabina Mama van Joella.

Inderdaad RESPECT voor iedereen.
Ik moest weer   aan het werk, gelukkig maar voor 20 uurtjes, maar anders redden we   het gewoonweg financieel niet. Ik heb gelukkig een heerlijke baan en geniet dubbel van de dagen dat ik bij m'n mannetje ben. Mannetje gaat naar oma of is bij papa (voordeel van onregelmatig in de zorg werken....)
Ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik niet voor het geld zou hoeven werken, ik niet zou   weten of ik   fulltime thuis zou blijven, ik geniet ook van m'n werk gelukkig....

Terug
Bovenaan