Restweefsel na Cytotec

<p>In augustus een vroege miskraam gehad. Alleen een lege vruchtzak te zien op de echo in september. 2 weken geleden opgewekt met Cytotec. Ik had de hoop dat dan alles eruit zou zijn. Het bloedverlies nam de laatst dagen af, maar sinds afgelopen week weer vers bloed met kleine sliertjes. Afgelopen week een nacontrole gehad en daar is nog restweefsel van 5 mm (0.5 cm) te zien. <br /><br />Ik kreeg 3 (eigenlijk 2) opties van de verloskundige: afwachten tot menstruatie, wederom Cytotec of currutage (afgeraden). <br /><br />Het liefst wacht ik “gewoon” af omdat ik niet weer zo’n klote weekend door Cytotec wil hebben. Wel bloed ik inmiddels al maanden en ben ik ook echt wel klaar met het gezeik en wil ik verder. <br /><br />Wie heeft er ervaring met een 2e keer Cytotec of het afwachten van een menstruatie bij restweefsel? Wanneer weet ik dat het bloed is van een menstruatie ipv de miskraam? Wanneer weet ik überhaupt dat het restweefsel weg is?</p>

Hoi, ik herken je verhaal. In 2018 ook een lege vruchtzak te zien op de echo. Heb toen eerst gewacht totdat de miskraam zelf op gang kwam. Dit duurde even maar uiteindelijk kwam er wat los. Bij een controle echo bleek dit nog niet voldoende te zijn en had ik dus ook wat restweefsel. Volgens de gynaecoloog was het nu te laat om op te wekken met cyotec en gaf ze het advies voor een curettage. Dit wilde ik niet, dus alsnog cyotec gekregen. Hierbij kwam er wel wat meer los, maar nog steeds onvoldoende, ik was nog niet helemaal schoon. Uiteindelijk mijn HGC waarden in de gaten laten houden dmv bloedprikken en mijn eerstvolgende menstruatie afgewacht. Die kwam onregelmatig en heel erg heftig. Dat kon ik niet meer opvangen met een maandverbandje. Ik denk in totaal 2 keer zo'n heftige menstruatie gehad, waarbij ik dus twijfelde of het wel mijn menstruatie was omdat het zo onregelmatig en heftig was, maar uiteindelijk daarna alles losgekomen. Al met al ben ik zo'n half jaar zeker bezig geweest waarbij ik periodes had dat ik dacht dat het bloeden wel klaar was maar daarna begon het weer. Ik zou wellicht voor een tweede keer cyotec gaan als dat mag, dan versnel je het proces misschien wat. Want dit is zeker geen pretje en je kunt dus ondertussen ook niet verder met een nieuwe zwangerschap. Veel sterkte!

Terug
Bovenaan