Restweefsel na miskraam, wel of geen eisprong

<p>Ongeveer 1 1/2 week geleden is mijn miskraam opgewekt met pillen. Vandaag ben ik terug geweest naar het ziekenhuis en zat er nog rest weefsel van 1,5 cm.</p><p>Nu moet ik drie weken wachten en hopen dat mijn lichaam dit zelf op gaat lossen. De gynaecoloog gaf aan dat het wellicht mee kan komen met een volgende menstruatie. Maar wat ik niet helemaal begrijp is het volgende: voor een menstruatie is toch een eisprong nodig? Mijn lichaam gaat toch geen eisprong hebben als er nog rest weefsel in mijn baarmoeder zit?</p><p>Ik weet natuurlijk niet hoe het precies zit maar het lijkt me niet helemaal de bedoeling dat je zwanger kunnen raken terwijl er nog rest weefsel zit? Allemaal vragen die ik eigenlijk had moeten stellen maar vergeten ben!</p><p> </p><p>Is er iemand die het zelfde heeft meegemaakt en wat raad heeft? In principe wilden we gelijk door voor een volgende zwangerschap maar ik vraag me af of ik daar wel verstandig aan doe!</p><p> </p><p>Groetjes!</p>

Hoi, zit een beetje in hetzelfde schuitje. Hier mijn verhaal misschien heb je er iets aan.
Heb 10 juni de pillen genomen om mn miskraam op te wekken. Vorige week een echo, maar was nog niet schoon. Toen heeft de gyn met een eendenbek gekeken en nog van alles weggehaald wat bij mn baarmoedermond zat.
Vanmiddag weer controle gehad en er zit ook nog iets van rond de 1,5 x 3cm. Het advies was afwachten tot mn menstruatie. Op mn ene eierstok waren al eitjes en follikels te zien. Dat was de reden dat ik dit advies kreeg. Hoelang het nu ongeveer duurt tot mn menstruatie kon ze niet zeggen. En ik kan het zelf niet testen mbv ovulatietesten, want maandag had ik nog steeds een positieve zwangerschapstest.
Tot aan de menstruatie mogen we geen gemeenschap hebben. Ik heb hier naar gevraagd. Heb ook nog wat last van bloedverlies. Ik moet echt de menstruatie afwachten en daarna mogen we opnieuw proberen. Krijg geen echo meer. 

Bedankt voor je reactie. Dit lijkt inderdaad wel een beetje op mijn situatie.
Mijn gynaecoloog heeft juist weer helemaal niets gezegd qua gemeenschap hebben etc. Maar ik heb inderdaad ook nog steeds (heel licht) bloedverlies.
Het klinkt wel logisch om eerst alles weer op de rit te krijgen voordat je weer gaat proberen echter hoor ik soms wisselende verhalen en dat maakt het wat verwarrend.
Maar goed om te horen dat er bij jou wel weer activiteit is qua cyclus ook al heb je restweefsel! Ik hoop dat dit bij mij ook het geval gaat zijn, mijn ovulatie testen knallen momenteel zo hard, die zijn totaal niet betrouwbaar hahaha.
Hopelijk geen curretage voor ons allebei.

Ik las ergens dat je vanwege gevaar op infecties ook in het begin geen gemeenschap mag hebben. Ik meen 2 weken ongeveer, maar ik wilde duidelijkheid dus heb het gevraagd en ze zei echt dat we het beste ermee kunnen wachten tot na de menstruatie. Als ik niks gevraagd had dan wist ik het ook niet haha.
Ben zo benieuwd wanneer ik dan die menstruatie kan verwachten, maar dat kon ze niet zeggen. En online kan ik ook geen gemiddelde oid vinden na een echo met eitjes.
Maar hebben ze bij jou niet naar je eierstokken gekeken? Je hebt in ieder geval de richtlijn van 3 weken. 

Ja!! Die heb ik gehad. Ik had ongeveer hetzelfde restweefsel en gaf ze ook aan dat die met een menstruatie wel er uit zou komen.
Ik ben 6 weken na het opwekken van demiskraam weer ongesteld geraakt. Tot die 6 weken had ik het gevoel dat er ook nog steeds wat zat omdat mn slijm nog niet doorzichtig was. Na mn menstruatie had ik dat nog steeds.
Maar 3 dagen na mn menstruatie ging ik naar de toilet en toen kwam het weefsel eruit, hierna was ook mijn slijm weer doorzichtig, dus weet zeker dat dat het was. 
Wij hebben tot die tijd geen gemeenschap gehad ivm infectiegevaar. Wacht tot je slijm doorzichtig is.
Hierna was ik direct weer zwanger en die zwangerschap is goed verlopen 

Super bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee! 
Er is inderdaad niet naar mijn eierstokken gekeken. Achteraf een beetje gek, maar op dat moment was ik meer bezig met het restweefsel haha. 

Ik hoop dat het inderdaad allemaal vanzelf zal gaan. Als ik over 3 weken terug kom en er zit nog weefsel dan moest ik wel een curretage zei ze, maar als ik dit zo lees kan ik net zo goed even iets langer wachten en dan is dat misschien helemaal wel niet nodig!
Even afwachten in ieder geval, maar goed om te horen dat je lichaam wel degelijk weer een eisprong maakt ook al zit er nog wat weefsel. 

Ik had daarna weer controle en toen zei ze dat ik inderdaad helemaal schoon was. Ook heeft ze naar eierstokken gekeken. En het aankomende eitje zou ongeveer over 2 dagen springen! Die was weer raak!
Dus even geduld,dan weetje zeker dat je schoon bent. 

Hoi beetje late reactie maar mischien lees je het nog , ik was bena 11 weken zwanger en toen kregen wij te horen dat er geen hart activiteit was , doorgestuurd naar de gynocoloog want dan krijg je de keuzes curettage medicijnen of afwachten , het eerste en het laatste wilde ik niet , toen kwamen ze erachter dat het ook nog eens om een tweeling ging dus moest zoiezo wachten met de medicijnen dat ze er zeker van waren dat er beide niks meer was qua leven , week later was het ene vruchtzakje dat al veel kleiner was niet echt meer te zien op de echo dan , nou medicijnen gekregen , flinke weeen gehad en is er naar ons idee een compleet met zak uitgekomen en mega veel bloed , twee weken later terug voor echo , was alles behalve schoon dus waarschijnlijk van de tweede nog , weer medicijnen gehad , weer mega veel bloedverlies en grote stolsels , zoveel dat ik me echt afvroeg waar komt het vandaan zoveel .
daarna weer 2 weken later echo , nog niet schoon , zat behoorlijk veel nog in en ook vast , ook me hcg geprikt toen we al 6 weken verder waren stond nog boven de 2000 toen , toch advies gekregen te wachten omdat ik echt geen curettage wilde om mijn baarmoeder te sparen , toen kreeg ik te horen dat het ook verwijderd kon worden via hystroscopie , dan gaan ze met een cameraatje in je baarmoeder en verwijderen ze wat ze kunnen verwijderen , geen risico op verklevingen of dat ze je baarmoeder perforeren , dat wilde ik , alleen kreeg toen te horen dat je minimaal 8 weken moet wachten vanaf eerste contakt met de gynocoloog voor ze dat willen doen , daar heb ik dus voor gekozen , zit nu op de 9,5 week omdat het ook mega druk is vanwege Corona , gisteren terug in het ziekenhuis geweest laatste controle zodat de hystroscopie ingepland kon worden , was nog niet schoon , zagen dat er nog een flink stuk vast zat ook waar bloed doorheen stroomde , mischien aan de ene kant goed lijkt mij omdat je dan minder kans op ontstekingen heb , en toen keken ze ook me eierstokken na , en tot mijn verbazing zagen ze ook ineens een nieuwe follikel zitten , ik had al flinke steken rechts dus was eigenlijk bang dat het toch een ontsteking was , omdat ik ook echt niet wist dat da kon , me hcg stond gisteren tegen de 100 nog , omdat dat bepaald is met bloedprikken , maar wist da ook wel want loop nog altijd te kockhalzen , maar mijn idee als je lichaam nog zwanger is kan je toch geen nieuwe eisprong hebben , blijkbaar wel dus , mischien omdat er geen levende embryo is en het hormoon aant dalen is ofzo , was voor mij ook echt compleet nieuw dit .
en mega verwarrend is dit , vrouwenlichaam zit soms echt raar in elkaar , nu maandag of dinsdag word ik gebeld met de datum dat ik mag komen voor de hystroscopie en hoop ik dat wij het na zo lange ellendige tijd het kunnen afsluiten , want in me koppie kreeg ik het soms niet rond meer , je lichaam is op en top zwanger maar van niks levends meer ppfff ik hoop dus dat het snel kan , en wij ook opnieuw kunnen beginnen , want het zal de laatste keer zijn als het nog een keer lukt tenminste , ons dochtertje is met behulp van het ziekenhuis gekomen via voortplantingsgeneeskunde , en wij gingen bij deze zwangerschap het traject in en toen het traject met medicatie ging starten bleek ik ineens spontaan zwanger te zijn geworden wat een hele grote verassing was voor ons , maar helaas mocht het niet baten met deze zwangerschap en nog van twee ook , dus we hopen echt dat we dit snel kunnen afsluiten goed en veilig en we toch nog 1 x de kans krijgen en dat het dan wel goed gaat , maar ja moeder natuur doet helaas wat ze zelf wil . Ik zag dat de datum van deze al was eerder was , maar mischien lezen andere vrouwen dit en weten ze dat als ze echt geen curettage willen ook de mogenlijkheid voor hystroscopie is dat is echt veiliger en kunnen ze zien wat ze doen en verwijderen en dat het dus ook mogenlijk is denk als je hcg lager daalt terug een eisprong te krijgen , ik was verbaast maar voel het en heb het zelf gezien ook , heel veel sterkte aan alle vrouwen die dit moeten meemaken , is niks zo erg dan te moeten wachten Waneer een miskraam komt en helemaal niet als je zelf de miskraam in gang moet zetten , dat doet mentaal best veel met je , helemaal omdat je juist zo blij was met de zwangerschap , zo nie denk ik niet dat je op dit forum zit maar ik kan ernaast zitten hè , maar ik ga er vanuit van niet 
groetjes F

Terug
Bovenaan