Resultaat Afkolven Kriek

Hallo dames, ik wilde jullie toch even laten weten hoe het gelopen is met het nieuwe avontuur wat betreft het afkolven.

Vanochtend heb ik afgekolfd en ik had gelijk 130 cc, dus misschien toch wel slagroom!! Echter Madam had opeens nog honger na het wassen (stom van ons om eerst eten te geven) maar mijn beide borsten waren leeg, dus toen uit nood maar vast het flesje aangeboden en hier dronk ze 30 cc uit.

Vanmiddag heeft Evy 50 cc gedronken (goed he!) en daarna ook nog de borst. Ze had denk ik nog wel meer willen drinken maar ik moest een nieuw flesje opwarmen omdat ik maar een klein beetje had gedaan en toen wilde ze niet meer. Maar helaas moet ik die bv wel weggooien omdat die al opgewarmd is geweest.

Tot slot heb ik die borst afgekolfd waar ze ook uit gedronken had zodat die goed leeg was en daar kwam nog zo'n 15 cc uit. Dus morgenochtend maar weer kolven.

Hoe kan ik trouwens een voorraadje opbouwen als zij al best veel gaat drinken uit het flesje? Want nu gebruik ik dus de voeding van 's ochtends voor 's middags. Dan maar 's middags ook afkolven? Mag je trouwens de bv van verschillende voedingen mengen van dezelfde dag?

Groetjes Kriek
 
Wauw kriek,

Wat goed gekolfd zeg.
En dan heeft evy ook nog uit de fles gedronken knap van jullie hoor.

Een voorraadje opbouwen kan je doen door nu die 130cc in de vriezer te doen en haar wat vaker aan te leggen. Door dat ze gaat drinken ook al zijn je borsten "leeg" maakt je lichaam zo goed als meteen weer melk aan. Alleen duurt het wat langer voor dat je een toeschiet reflex krijgt.
Of een beetje in de fles geven en de rest invriezen.

Het makkelijkste is inderdaad om als ze een flesje krijgt wel te de voeding te kolven dat houd de productie op gang.

Ja mag verschillende voedingen bij elkaar doen als ze op de zelfde temp zijn dus eerst appart in de koelkast en als ze beide koud zijn invriezen of geven.

groetjes joyce mama van Mara
 
Als je meer fles wilt geven ipv aanleggen, kun je het beste zoveelmogelijk kolven. Dus kolven ipv voeden. Dit houdt de bv op gang. Houdt er wel rekening mee dat ondanks regelmatig kolven de productie toch af kan nemen, dit was namelijk bij mj het geval.
Succes.
gr,
Yolanda K
 
Jolanda K,

Als de productie afneemt (bij mij is het ook minder met kolven) en je legt de kleine een paar keer extra aan komt het bij jou dan snel weer opgang?

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Joyce,

Eva had niet voldoende zuigkracht om zelfstandig aan de borst te drinken. Vandaar dat we op een flesje zijn overgegaan. Nadat de kolf afnam zijn we volledig op flesvoeding overgestapt. Mijn kleine heeft dus al met als 2 en een halve week (b-tje) borstvoeding gehad.
gr,
Yolanda

 
Terug
Bovenaan