<p>Hallo,</p><p>Wij hebben een zoontje van 3 maanden en hij krijgt sinds 2,5 week ‘s ochtends 10 mg en ‘s avonds 5 mg omeprazol voor de voeding ivm verborgen reflux.</p><p>Daarnaast geven we sinds 1,5 week gaviscon na de voeding, omdat hij enorme pijn bleef houden en de omeprazol ongeveer 2 weken tijd heeft alvorens het werkt gaf de kinderarts aan.</p><p>We willen uiteraard niet (onnodig) veel medicatie aan onze baby geven en wilde daarom om en om de voeding gaviscon geven. Hij krijgt 5 flesjes van 150 tot 180 ml. We gingen proberen de gaviscon af te bouwen, maar dat geeft huilen tot krijsen als gevolg na de voeding. We hadden gehoopt dat de omeprazol inmiddels wat verlichting zou geven. Echter heeft hij nog regelmatig de hik en hoor ik hem geregeld slikken en ongeveer een half uur voor de nieuwe voeding is hij best onrustig.</p><p>Ter info, hij krijgt hypoallergene (van nutrilon) voeding met johannesbroodpitmeel. Ik had gisteren nutriton meegenomen van de winkel, maar leek of hij daar krampjes van kreeg (2x gegeven). Normaal gaf ik jbpm van Kruidvat eigen merk. Die heb ik nu weer gehaald. Ik dacht echter dat hier geen verschil in zat?</p><p>Tot voor kort leek het beter te gaan, maar nu lijkt het alsof we qua medicatie of jbpm nog niks kunnen wijzigen.</p><p>Iemand ervaring met omeprazol en de werkingsduur?</p>