Resultaten/ervaring omeprazol

<p>Hallo,</p><p>Wij hebben een zoontje van 3 maanden en hij krijgt sinds 2,5 week ‘s ochtends 10 mg en ‘s avonds 5 mg omeprazol voor de voeding ivm verborgen reflux.</p><p>Daarnaast geven we sinds 1,5 week gaviscon na de voeding, omdat hij enorme pijn bleef houden en de omeprazol ongeveer 2 weken tijd heeft alvorens het werkt gaf de kinderarts aan.</p><p>We willen uiteraard niet (onnodig) veel medicatie aan onze baby geven en wilde daarom om en om de voeding gaviscon geven. Hij krijgt 5 flesjes van 150 tot 180 ml. We gingen proberen de gaviscon af te bouwen, maar dat geeft huilen tot krijsen  als gevolg na de voeding. We hadden gehoopt dat de omeprazol inmiddels wat verlichting zou geven. Echter heeft hij nog regelmatig de hik en hoor ik hem geregeld slikken en ongeveer een half uur voor de nieuwe voeding is hij best onrustig.</p><p>Ter info, hij krijgt hypoallergene (van nutrilon) voeding met johannesbroodpitmeel. Ik had gisteren nutriton meegenomen van de winkel, maar leek of hij daar krampjes van kreeg (2x gegeven). Normaal gaf ik jbpm van Kruidvat eigen merk. Die heb ik nu weer gehaald. Ik dacht echter dat hier geen verschil in zat?</p><p>Tot voor kort leek het beter te gaan, maar nu lijkt het alsof we qua medicatie of jbpm nog niks kunnen wijzigen.</p><p>Iemand ervaring met omeprazol en de werkingsduur?</p>

Omeprazol ken ik niet wij gebruiken nexium. Maar wij hebben een lange tijd Johannes broodpitmeel van de Kruidvat gebruikt. Voor onze dochter was dit echt bende en doet nutriton veel beter z'n werk. Dus kan best dat daar verschil in zit! 

Wij hebben bij onze zoon ranitidine gehad voor de reflux.  Merkte toen binnen 1 dag al een enorm verschil! Misschien dat eens aankaarten en uitproberen?
Wij gebruiken daarnaast ook nutriton door de voeding en veel rechtop houden natijd.. 

Wij hebben bij onze zoon ranitidine gehad voor de reflux.  Merkte toen binnen 1 dag al een enorm verschil! Misschien dat eens aankaarten en uitproberen?
Wij gebruiken daarnaast ook nutriton door de voeding en veel rechtop houden natijd.. 

Rantidatine is naar mijn weten tegenwoordig uit het assortiment ivm kankerverwekkende stof. Dat was 3 maanden terug tenminste zo. 

Oh echt? Ik werk op de kinderafdeling in t ziekenhuis. Maar niets over gehoord en wordt volgens mij nog steeds voorgeschreven. Mijn zoon krijgt t inmiddels al lang niet meer.  Maar ga wel even aan de artsen navragen.  Bedankt

Puckabella onze dokter schreef het ook gewoon voor wij naar apotheek toen hoorde we dat en moest ie iets anders voorschrijven, maar het verhaal was volgens mij dat het alleen in de pillen zat en niet in vloeibaar en toen alles eruit hebben gehaald

Ik denk dat wij veel hetzelfde gebruiken voor onze kindjes.
Mijn dochter is nu 7 maanden, wij gebruiken sinds ze 3 maanden is:
- Pepti
- Omeprazol (gestart met 2x3ml, zitten nu op 2x5ml)
Ook wij hebben Nutriton geprobeerd tegen het spugen, maar het extreme krijsen begon toen direct weer (en dat was juist net gestopt).
Wij gebruiken dus al 4 maanden Omeprazol. Ik wil het liever ook niet, maar ze doet het er redelijk op. We hebben al twee keer verhoogd (ze zit nog lang niet aan haar max) nadat ze avonden steeds gilde/ lang huilde. Na verhoging stopte dat supersnel. Laatst weer gedaan. Kinderarts is erbij betrokken. We gaan binnenkort wel eens kijken om toch af te bouwen/ stoppen.
Kinderarts zei overigens dat Omeprazol een week nodig heeft om te gaan werken. Ook verhoging merk je pas na een week. Terwijl wij echt zeiden/ dachten het een dag later al te merken. Maargoed, weet het soms ook niet meer.. ;)

Terug
Bovenaan