resultaten osteopaat

Hallo allemaal,

Mijn zoontje Tycho is nu bijna 8 weken en hij huilt heel de dag. Zodra hij wakker wordt tot aan de fles en daarna weer verder. Hij heeft waarschijnlijk koemelkallergie dus hij krijgt Pepti voeding. Hij zit regelmatig onder de eczeem, dit komt ineens opzetten dus of de koemelk is nog actief of hij is voor nog meer allergisch.
Ook heeft hij duidelijk een   voorkeurshouding, verder is hij erg onrustig en slaapt dus ook onrustig.
Wie van jullie heeft ervaring met deze klachten bij de baby en met een osteopaat. Ik ben benieuwd want ik hoop echt dat er na deze voor ons allen slopende weken nu eens een blijvende oplossing komt en dat mijn mannetje nu ook eens vrolijk de dag toelacht.

Groetjes Linda

Hoi Linda,

Jeetje, wat vervelend zeg, zo'n kereltje dat de hele dag huilt! Voor hem natuurlijk, maar ook voor jou. Ik heb zelf geen ervaring met osteopathie, maar heb wel van bekenden gehoord dat het bij verschillende klachten goed heeft geholpen. Ik heb ook wel eens gehoord dat kindjes bij wie het schedeltje iets vervormd is (bijvoorbeeld door een voorkeurshouding bij het liggen), heel veel huilen. Dit kan een osteopaat heel gemakkelijk verhelpen. Ik zou het zelf gewoon proberen: baat het niet, dan schaadt het niet.

Succes ermee!
Dionne

hoi Linda,
Een heel herkenbaar verhaal, als eerst wat frustrerend hé als hij zo huilt en je kan niks voor hem doen.
Mijn zoontje is 6 1/2 week oud en ook hij huilde heel erg veel (soms nog steeds).
In het begin dacht ik dat het aan de borstvoeding kwam, toen aan de spruw die hij had, nou etc. elke keer wel weer een andere reden.
Ook Quin heeft een voorkeurshouding met zijn nekje naar rechts, en hij leek veel last van krampjes te hebben.
Nu zijn we dus naar een osteopaat (hij is ook iets anders ik geloof dat het kinesioloog heet ofzo iets)  geweest en die heeft een paar testen bij hem gedaan en daar kwam uit dat hij koemelkallergie heeft en ik ook , ook kwam er uit dat hij een nekblessure heeft aan zijn nekje.
Hij adviseerde mij om geen borstvoeding meer te geven, en dan  flesvoeding zoals b.v. pepti (hij noemde een ander merk maar dat ben ik vergeten ) en hij wordt behandeld voor zijn nekje.
Ik had al een speciale voeding voor Quin (hypoallergeen) en daar was hij net met 'z'n darmpjes aan gewend dus dat durfde ik niet te veranderen maar dat mocht ik ook houden zolang dat goed ging, ik ben wel helemaal met de borstvoeding gestopt.
Ook wordt z'n nekje behandeld, hij is nu 2x geweest, de behandeling duurt ongeveer 15 min. en dan gaat hij alleen met z'n vingertoppen z'n nekje masseren en z'n hoofd van  links naar rechts draaien maar mijn zoontje gilt alles bij elkaar, maar volgens de osteopaat doet het geen pijn, en de éné baby reageerd zo terwijl de ander heel relaxed wordt tijdens de behandeling.  Maar ik moet zeggen nu na 2x gaat het stukken beter met hem en hij hoeft nog maarr 1x heen. Het is wel prijzig (57 euro per keer) maar bij ons wordt het vergoed dus misschien ook wel bij jouw verzekering.

Nou ja heel verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik  weet niet waar je vandaan komt maar ik zit bij de osteopaat in Alkmaar bij het van Rijninstituut.

veel succes, groetjes Nathalie.

Hoi Linda,

Wij lopen met Esther ook bij een ostheopaat vanwege darmkrampjes, een voorkeurshouding en veel huilen. Haar voorkeurshouding is nu helemaal verdwenen, krampjes en huilen is met vlagen erg en dan weer een stuk minder. Of het door de osteopaat komt? Ik hoop van wel (gezien de prijs), maar zeker weten doe ik het niet. Maar ze genoot altijd wel erg van de massage van haar nekje, haha, dus ze is er iig niet slechter van geworden!

Groetjes,

Eveline

Ook ik ben vorige week met mijn zoontje bij een osteopaat geweest. Voorkeurshouding (afgeplat hoofdje), darmpkrampjes en heel onrustig inslapen. Volgens de osteopaat heeft mijn zoontje een vast nekje en dit heeft schijnbaar alles te maken met de bevalling. Doordat zijn nekje vastzit, heeft hij een voorkeurshouding ontwikkeld. De osteopaat is een uur met mijn ventje bezig geweest. De eerste tien minuten heeft hij alles bij elkaar gekrijst, daarna zag je de spanning wegglijden en heeft hij de rest van de behandeling als een roosje geslapen. Aan het einde zagen zijn wangetjes helemaal rood van de moeheid. Volgende week moet ik weer. Ik merkte nog niet gelijk verschil, wel had Max minder moeite met zijn ontlasting en was de kleur eindelijk goed!

Hallo

Wij zijn vandaag bij een fysiotherapeut/osteopaat/craneosacraaltherapeut geweest. Hij heeft geenosteopathie gedaan, maar iets anders waar hij een opleiding voor volgt. Hij observeert de baby en maakt contact. Dan probeert hij te achterhalen wat er aan de hand is met het kindje (na vragen aan de ouders uiteraard). Bij ons blijkt het zo te zijn dat onze zoon last heeft van emoties die bij ons horen. Mijn schoonvader heeft kanker, wat geconstateerd is vlak voor mijn zwangerschap. De zwangerschap was op dat vlak erg emotioneel en daar zou Loek zijn portie van mee hebben gekregen, waar hij uiteraard niets mee kan. Hij is daardoor erg onrustig en gespannen en slaapt moeilijk in. Ik maar denken dat het steeds honger-huilen was en dat laten huilen juist pijn deed...
We hebben hem bij de therapeut eens lekker laten huilen en zijn tegen hem blijven praten, heel apart wat de reactie was. Soms keek hij ons vragend aan en huilde na een goedkeuring lekker verder. In plaats van steeds meer overstuur te raken, zoals eerder, was hij achteraf helemaal ontspannen en viel relaxed in slaap. Ik hoop dat we nu onze oplossing hebben gevonden!!!

Ik weet alleen niet hoe deze vorm van therapie heet, de opleiding was van Karlton.
Overigens hoor ik wel vaak goede verhalen over osteopathie.

Groeten,
Rosanne

de osteopaat heeft ons zoontje goed geholpen.   Ze heeft hem helemaal nagekeken en hij vond de behandeling niet vervelend. Wij krijgen het deels vergoed van de verzekering, maar ook zonder vergoeding is het de moeite waard om het te proberen, want je kunt   zelf  echt kapot gaan van al dat gehuil en dan kun je ook niet meer goed voor je kindje zorgen.

Hij huilde voorheen minstens 5 uur per dag en soms echt de hele dag door zonder te slapen.... Nu heeft hij 's avonds een huiluur maar dat is het eigenlijk wel.

Er zijn ook wel andere vormen van therapie, maar osteopaten werken heel zacht en "kraken" niet.

veel succes en sterkte,
Janneke

Terug
Bovenaan