resus antilichamen in mijn bloed

Hoi dames,

Werd vanochtend door mijn gynaecoloog gebeld, direct stress natuurlijk want zo'n man belt je bijna nooit zelf. Waren er bij de bloedcontrole resus-antistoffen in mijn bloed gevonden, terwijl ik resus negatief ben. Nu moeten er allerlei vervolg bloedonderzoeken volgen om te kijken of de kans op een resusbaby vergroot is.
Stress alom dus, De uitslagen kunnen wel een weekje op zich laten wachten, dus tot die tijd wachten wachten en wachten.
Nienke

Ow jeetje. Ik heb ook een resus-negatieve bloedgroep, maar ik ben 2 weken getest, en mijn lichaam had nog geen anti-stoffen aangemaakt gelukkig. heb uit voorzorg wel de prik gekregen.
Ik had overigens begrepen dat als mijn lichaam wel anti stoffen had aangemaakt dat dat niet zozeer effect zou hebben op dit kind. Maar op een eventueel volgende.
Maar das dus duidelijk anders begrijp ik nu.
Sterkte, hou je ons op de hoogte??!!!

Hoi dames,

het hebben van de antilichamen kan wel kwaad voor deze baby, want mijn lichaam kan zijn/haar bloed gaan afbreken, waardoor de baby bloedarmoede krijgt en niet goed meer groeit. In zeer ernstige gevallen kunnen ze er dood aan gaan. Maar ja vorige week was alles nog goed met hummel en hij schopt nog erg hard, dus dat zal wel meevallen.
Ze zullen me nu waarschijnlijk extra gaan controleren en zo nodig de baby er sneller uit laten komen.
Als er nieuws is laat ik het weten
Nienke

Terug
Bovenaan