resus-c positief

Gisteren bij de vk. kreeg ik te horen dat ik resus c positief ben. De meeste vrouwen schijnen resus d positief te zijn en krijgen hier rond de 30 weken een injectie voor. Ik ben resus d positief, dus helemaal goed. Maar het schijnt dat je bij resus c ook anti stoffen tegen de baby aanmaakt. En daarom moet ik rond de 30 weken opnieuw prikken om te bepalen hoeveel antistoffen ik heb aangemaakt. Als dat er te veel zijn moet ik de medische ziekenhuis molen in :-( Wel een beetje raar dat ze hier pas bij de derde zwangerschap achter komen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, in vorige zwangerschappen????

heej ik denk dat je het zelfde hebt als ik in me eerste zwangerschap mijn dochter is ook recus maar het was bij ons gewoon zo dat ik met 30 weken zwangerschap een spuit heb gekregen en 1 na de bevalling en dat is nu de anti stof word er nu wel extra op getest !! vroeger kon er een baby aan sterven maar tegen woordig is dat niet meer omdat ze je anti stoffen geven ,,, ik was zelf ook een resus maar me moeder is er pas achter gekomen toen ik zwanger raakte van me eerste !!

groetjes mandy

Ik kan je uit de brand helpen, ik ben ook resus c positief. Is een nieuwe onderzoeken reeks naar geweest. Vorig jaar met mn zoon was dit ook nog niet aan de orde. Mijn VK zei dat alleen kindjes die een slechte start hebben (ziek zijn/vroeggeboorte enz.) mogelijke hinder kunnen hebben als je resus c positief bent. Kortom dan weten ze dat en kunnen ze het kindje gerichter helpen.

Maar volgens mijn VK en ik ga er maar vanuit dat die er verstand van heeft, maakt het als je een gewone normale zwangerschap hebt en het kindje niks mankeerd, je ook geen gekkigheden hoeft hebben oOok ik moet rond 30 weken opnieuw geprikt worden maar ik lig dr niet wakker van... (ik was het al bijna weer vergeten zelfs hahahha)

Hoop dat dit wat verduidelijking geeft.

X

Ik breek even in van het oktober forum. Op de site van het rivm staat heel duidelijk hoe en wat. Maar als je positief bent, is er volgens mij niet veel aan de hand. Meer dan 80% van de vrouwen is rhesus c positief. Bij rhesus c negatief kun je anti stoffen aanmaken tegen het bloed van de baby. Dit kan dan problemen geven bij de bevalling; dus bij bloedcontact. Ik moest in mijn 27e zwangerschapsweek hier opnieuw bloed voor laten prikken. Het is inderdaad een vrij nieuw onderzoek voor zwangeren. Zowel mijn gyn als vk hebben beide nog nauwelijks gehoord van zwangere die in de 27e week nog anti stoffen aanmaakte.

Probeer er rustig onder te blijven, dit is helaas iets waar je zelf geen invloed op hebt.

Groetjes Iris

Bedankt voor jullie verhalen. Ik vond het een beetje vreemd verhaal omdat ik mijn andere zwangerschappen nog nooit over had gehoord, maar maak me zelf er ook helemaal niet druk over. Maar was gewoon benieuwd naar jullie verhalen.

Terug
Bovenaan