resus negatief

Hoi mama's
Wie van jullie heeft er ook een negatieve resus factor?
Dus ik bedoel in je bloedgroep A neg. of B neg. enz.
Ik heb bloedgroep A neg. en krijg straks in week 30 een prik met antistoffen.
Wie van jullie krijgt deze ook of wie heeft deze gehad bij zijn eerste kindje?
Ben wel benieuwd naar jullie ervaring hiermee en hoe snel ze dan de bloedgroep bepalen van je kindje vlak na de geboorte.

Groetjes, Petra.

Hoi,

Ik heb het zelf niet, maar ik heb wel heel veel van die prikken gegeven.
Geen idee eigenlijk wanneer ze de bloedgroep bepalen. Volgens mij weet ik het niet eens van mijn eerste??

Groetjes

Hoi,

Ik heb zelf ook A neg. Bij de eerste heb ik ook bij 30 weken een prik gekregen, maar hoe het na de geboorte ging weet ik eigenlijk niet eens meer. Schiet je natuurlijk niet zoveel mee op ha ha.

Nu krijg ik hem ook weer bij 30 weken.

Groetjes Cindy

Hoi Petra,

Ik heb inderdaad ook een negatieve bloedgroep (A neg). Wat de verloskundige mij verteld heeft is dat ze in week 28 opnieuw bloedprikken om te kijken of het lichaam niet al antistoffen heeft aangemaakt (want als dat wel zo is, dan gaan ze verdere onderzoeken doen), vervolgens krijg je dan in week 30 een prik met de antistoffen. Na de bevalling halen ze uit de navelstreng van het kind een beetje bloed wat ze gaan testen. Hieruit halen ze ook de bloedgroep. Zodra het kind ook een negatieve bloedgroep heeft gebeurd er niks en heeft hij/zij een positieve bloedgroep, dan krijg je nog een prik met die antistoffen.

Meer weet ik er ook niet van... ik weet alleen dat ik er vreselijk tegenop zie. Ik ben namelijk als de dood voor spuite, naalden en dat soort toestanden. Maak me helemaal niet druk om de bevalling, maar vanaf week 15 spookt het iedere dag al door mijn hoofd dat ik die spuiten moet gaan halen en ook nog een keer bleodprikken!!!!
Eigenlijk best wel sneu hahahah

Liefs Maaike

Hoi Petra,

Ik ben ook negatief. Ik had er niet eens meer aan gedacht, totdat ik je berichtje zag. Je krijgt inderdaad met 30 wk een spuit en direct na de geboorte wordt je kindje al getest. Maar als het je eerste kindje is is er niks aan de hand, pas bij een tweede kindje moeten ze je beter in de gaten houden. (als ik het goed vertel). Ik zou me er niet te druk om maken. Ze houden het allemaal goed voor je in de gaten.

@ maaike, zelf ben ook erg bang voor naalden en spuiten. Maar na de zwangerschap van de eerste ben ik over de ergste angst heen. Wat je misschien kunt vragen is of ze de spuit in je bil willen zetten. Zo zie je de spuit niet en hebben ze wat meer "spekkies"om in te spuiten. Dat helpt mij goed.

Liefs Jane

Hoi Petra,

Ik ben ook negatief. Ik had er niet eens meer aan gedacht, totdat ik je berichtje zag. Je krijgt inderdaad met 30 wk een spuit en direct na de geboorte wordt je kindje al getest. Maar als het je eerste kindje is is er niks aan de hand, pas bij een tweede kindje moeten ze je beter in de gaten houden. (als ik het goed vertel). Ik zou me er niet te druk om maken. Ze houden het allemaal goed voor je in de gaten.

@ maaike, zelf ben ook erg bang voor naalden en spuiten. Maar na de zwangerschap van de eerste ben ik over de ergste angst heen. Wat je misschien kunt vragen is of ze de spuit in je bil willen zetten. Zo zie je de spuit niet en hebben ze wat meer "spekkies"om in te spuiten. Dat helpt mij goed.

liefs Jane

Hoi Petra,

liefs Jane

Hoi Petra,

liefs Jane

Terug
Bovenaan