<p>Hoi,</p><p>Ik ben momenteel 24 weekjes zwanger van ons eerste kindje en ben benieuwd of er meiden zijn in een soortgelijke situatie...</p><p>Ik heb sinds een jaar of 8 reuma, RA en Bechterew en heb hier in het begin altijd veel medicijnen voor geslikt. De laatste jaren slikte ik eigenlijk geen medicijnen meer omdat de klachten redelijk beperkt bleven, en ik pijn voor lief nam boven alle negatieve bijwerkingen van alle medicijnen.</p><p>Echter sinds het begin van de zwangerschap merkte ik dat de reuma klachten wat toe begonnen te nemen. De ontstekingen hielden langer aan dan de voorgaande 3-4 dagen en ook de pijn is veel scherper geworden. De afgelopen periode heb ik me al een paar keer ziek gemeld op het werk waardoor ik toch enigszins met een soort schuldgevoel thuis zat.</p><p>Nu merk ik dat mijn lichaam gewoon zo moe is, de pijn blijft aanhouden en ik voel me totaal niet in staat om te werken. Zijn er andere meiden die dit herkennen en hoe zijn jullie hiermee omgegaan? </p><p>Groetjes,</p>