reuzenbaby??

A

Anoniem

Guest
hallo

ik heb een vraag.. ik ben 28 weken zwanger maar bij mijn laatste bezoek constateerde de verloskundige dat mijn kindje'/buik veel groter aanvoelde, eerder richting de 30/31 weken! nu moet ik maandag voo reen extra echo en bloedprikken voor suiker.

eerlijk gezegd maak ik me wat zorgen, heeft iemand dit ook? hoe kan het komen? eet ik teveel?

hopelijk weet iemand raad...

groet tea

Hallo,

Ik had dat ook, ze dachten dat ik 4 weken voor liep.
Ik heb toen ook een groeiecho gehad en moest me toen ook laten prikken op suiker.
De echo bleek heel normaal (het kindje was gemiddeld) en ik had ook geen suiker.  Ik ben nu zelf  37  weken en   dagen zwanger  en loop weer op schema. Je baarmoeder kan een groeispurt maken, dat is mij toen verteld.
Als ik jou was zou ik me dus niet al te druk maken!

Ben benieuwd hoe het verder met je gaat.

groetjes Sylvia

Mijn eerste liep op een gegeven moment ruim 2 weken voor in de groei en ik moest ook bloed prikken. Groeiecho's hebben ze toen niet gedaan (is wel al vier jaar geleden).
Maar ik heb gewoon een heel groot kind gekregen. Alles was dus in orde.

Nu ben ik 17 weken zwanger en bij de 16 weken echo liep ook deze baby alweer een week voor, dus we gaan dezelfde kant op. Zal wel weer prikken op suiker worden etc. maar ik verwacht gewoon dat dit kindje zijn/haar broertje achterna gaat.

Ik zou me inderdaad maar geen zorgen maken het is vast allemaal in orde!

gr mama van MD

Hallo!

Ik liep bij de laatste controle (vorige week dinsdag) ook 3 weken voor. Afgelopen maandag een groeiecho gehad en ons smurfie is iets langer dan normaal (maar mijn man is 1.90 m.) en wat zwaarder dan gemiddeld, maar kwam absoluut neit boven de groeicurves uit. Gewicht werd geschat op zo'n 1740 gram.

De gynaecologe vermoedde toen al geen suiker, mede omdat mijn suikerwaarde bij de vk in orde was, maar ik heb woensdag toch een suikercurve laten testen. Ik heb nog geen uitslag daarvan gehad, maar volgens "kenners" om mij heen waren de waardes in orde.
De waardes waren: 4.9 (nuchter),6.6 (uur na ontbijt), 6.7( uur na lunch) en 4.6 (uur na avondeten).

Maak je niet te snel ongerust (ik weet het: makkelijker gezegd dan gedaan!!), er zijn meerdere meiden die hetzelfde hebben.....en tot nu toe valt het bij iedereen wel mee. Misschien worden kinderen nu niet alleen langer, maar ook wat zwaarder????
Volgense de gynaecologe draag ik gewoon erg hoog, misschien jij ook?

Sterkte! Groetjes,

NathalieMS
(30 w.+3)

bedankt iedereen voor jullie reacties!!
ik probeer ook heel erg me niet ongerust te maken, alleen kreeg ik die visioenen van een tienponder even niet uit mijn hoofd..

ik wacht de echo gewoon maar even af, er zijn inderdaad legio andere redenen waarom een kindje groter 'voelt'schijnbaar..

Hoi,

Ik hoor hier wel niet meer thuis, maar wilde toch even reageren. Ik heb precies hetzelfde gehad.
Met 25 weken liep mijn ukje al 2 weken voor op schema, met 32 weken waren het al bijna 5 weken. Ben meerdere malen getest op suikerziekte, maar daar kwam echt niets uit. Ook meerdere groeiecho's gehad waaruit bleek dat ik gewoon een groot kind had, verder alles helemaal in orde. Met 32 weken een geschat geboortegewicht van 2600-2700 gram!
Hij had het verder prima naar zijn zin en is gewoon 4 weken voor op schema blijven groeien...
Bij de geboorte (41+3 weken) was hij 4355 gram en 54 cm (boven de P97 lijn in groeicurve als dat je iets zegt, >97% van geboren kindjes zijn kleiner), dat viel me nog mee. Ik had al rekening gehouden met meer, maar de laatste weken van de zwangerschap groeien kindjes nog maar weinig.
En mijn bevalling was snel en voorspoedig, 4,5 uur, 20 minuten persen...

Nu is hij nog steeds redelijk groot, ruim boven gemiddeld, maar niet zo als bij de geboorte. We hadden ook niet veel anders verwacht, papa is 1.97 m en ik ben 1.70 m...

Probeer je niet teveel druk te maken, want meestal is het 'gewoon' een groot kind.. Heel veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (22 weken)

ze sschatten bij ons de baby standaard op 9-10 pond! ik vind het maar niets, heel de tidj zeggen ze dat ie voorloopt (maar hoeveel dan?) ze maken geen groeiecho niets, ik barst van de pijn in mijn buik (alsof ik uitscheur bij mijn maag) en ze doen niets ik baal van die rot VK's!!

Terug
Bovenaan