Revalideren

Schrijf hier effe alles van me af sorry dames lezen is niet verplicht.
Ik heb hierna uitgezien maar nu het eindelijk zover is zie ik er als een berg tegenop. Ben een half jaar elke dag bij Emi geweest en vanaf morgen gaat dat veranderen. Ik weet dat ze bij mijn ouders heel goed verzorgd wordt maar toch heb ik hier echt heel veel moeite mee. Ben zo bang om ook maar iets te missen . Weet dat ik hier alleen maar beter van kan worden want zo gaat het niet meer. Bijna elke dag moeten of mijn ouders of mijn zus mij uit bed halen. Mijn benen slapen elke nacht ik strompel me naar Emi voor haar eerste flesje. Knuffel met haar op bed en probeer haar dan beetje fatsoenlijk terug te krijgen in bed. Heb geluk dat Emi het liefst in haar eigen bed ligt. Kruip meestal nog zelf even terug in bed omdat ik niet goed kan slapen van de pijn in de nacht. Heb zelfs zwaardere medicijnen gekregen voor de pijn maar niks blijkt te werken. Wordt er alleen nog slaperiger van en overdag rusten kan ik al helemaal niet bang dat ik niet meer op kan staan. Zit er op het moment helemaal doorheen. Vind het spannend wat er allemaal gaat gebeuren en ja omdat ik mijn meisje moet missen. Meeste van jullie zullen denken ach mens zeur niet zo. Maar omdat mijn gezondheid zo belabberd is kunnen wij helaas niet aan een 2de kind beginnen. Als we dat wel zouden doen beland ik voorgoed in een rolstoel en dan laat je het heel snel. Ook aan het einde van de revalidatie is het niet mogelijk. Zou dan zo'n harde terugval krijgen dat ze me niet meer op de been krijgen. Daarom wil ik niks van Emi missen. Heb geluk dat mijn ouders en zus voor ons klaar staan. Zonder hen had ik me geen raad geweten. Dan was ik helemaal opgesloten in mijn eigen huis. Nu komt mijn vader me regelmatig halen samen met Emi. Morgen wordt een pittig dagje van 10.00 tot 16.30 uur. Zal blij zijn om Emi daarna heerlijk te kunnen knuffelen. Ze doet het super trouwens is een voorbeeldig kind. Sorry voor mijn gezeur maar moest het even kwijt.

Het is absoluut geen gezeur hoor. Zeker als je zeker weet dat Emi jullie enige kind blijft. De babytijd is al zo snel voorbij. Maar je hebt inderdaad weinig keuze, als je er optimaal voor haar wil zijn, weer meer wilt kunnen doen en meer wilt genieten.
Ik snap zeker dat je het moeilijk vindt om zoveel bij haar weg te zijn, maar het is inderdaad voor een goed doel. Ik prijs mijzelf ook heel erg rijk dat wij na mijn auto-ongeluk wel het enorme geluk hebben gehad om nog kinderen te mogen krijgen. Maar ik weet ook nog heel goed hoe ik me toentertijd voelde om na de eerste misschien geen kinderen meer te kunnen krijgen. En dat is maar een fractie van wat er nu door jou heen moet gaan. Voor jou is het immers zeker.
Heel erg veel sterkte gewenst en ik duim heel hard mee dat de revalidatie snel zijn vruchten mag afwerpen. En dat je hopelijk ook minder pijn zal hebben en beter zal slapen. Het zullen lange dagen zijn, maar ze is in goede handen en als jullie samen zijn, dan zal het contact ook intenser zijn. Misschien is het een fijn idee als jouw ouders foto's en filmpjes (als de middelen er voor zijn) maken overdag en dat je daar 's avonds als Emi slaapt van kan genieten? Ook leuk voor later :).

Terug
Bovenaan