Rhesus C negatief

volgens mij wel ja.... de vk had het na het eerste bloedonderzoek wel over zoiets, maar het exacte weet ik niet meer. Volgens mij zou ik een injectie krijgen.....

Hoi, ik ben van het juni forum en ben ook rhesus c negatief. Ze testen dit pas sinds juli! Alleen bij rhesus d negatief krijg je een injectie. Bij rhesus c wordt alleen je kindje extra in de gaten gehouden om te zien of het geen bloedarmoede krijgt.(wanneer baby positief wordt getest)
Via bloedonderzoek(27 weken zwangerschap) kunnen ze zien of de baby rhesus positie of negatief is.
Gelukkig dat ze dat tegenwoordig allemaal zo goed kunnen onderzoeken!
Gelukkig bij vorige twee zwangerschappen geen problemen gehad!

Ik ben ook rhesus-c negatief, krijg maandag het bloedonderzoek. Ben benieuwd...
Heb er bij de vorige 3 zwangerschappen ook geen problemen mee gehad, toen wist ik het niet eens. Ze testen dit pas vanaf medio 2011.

Vanmorgen ook weer bloedgeprikt, dus ben benieuwd wat er uit komt! Ben volgens mij positief (dus als ze het kindje in de gaten moeten houden als het boven de zoveel procent komt) maar had dat bij mijn vorige ook, toen werd het nog niet getest, maar geen problemen mee gehad gelukkig...

Hier Rhesus D negatief. Bij de vorige zwangerschappen moest ik bij 30 wk een prik en na de bevalling. Nu hebben ze bloed geprikt en alleen als de baby een positieve bloedgroep heeft krijg ik een prik. Scheelt weer 50%!

Terug
Bovenaan