Rhesus C

Hoi! Ik heb rhesus c antigeen positief waar ik mij aan het begin heel erg zorgen over maakte (slapeloze nachten gehad en the worst case scenario wel honderd keer uitgedacht). Met 28 weken heb ik bloed geprikt en maak ik geen antistoffen aan! Het is maar een heel klein percentage die wel antistoffen aanmaakt, dus ik zou er niet te veel over piekeren :)

Hoi, ja hier hetzelfde. In eerste instantie schrok ik ervan, maar de VK deed er heel rustig over en na wat googlen heb ik er tot de bloeduitslag ook niet meer bij stilgestaan. De kans dat je antistoffen aanmaakt is inderdaad superklein, en zelfs al is dat wel zo, dan is de kans dat er echt problemen ontstaan ook weer heel klein.

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer het los te laten. Je zorgen maken kan altijd nog als dat toch nodig is

Hier hetzelfde als bovenste twee reacties, behalve dat ik me er niet druk om heb gemaakt. Je wordt tijdig gecontroleerd op de aanmaak van antistoffen en ook dan is het niet het einde van de wereld.

Persoonlijk zijn er andere dingen waar ik wél over zou piekeren in een zwangerschap. Dit is je tijd en aandacht niet waard.

Terug
Bovenaan