rhesus factor

hallo dames. ik ben pas zwanger, maar herhinner me net dat ik bloedgroep A- (negatief)heb. Weet iemand misschien of ik daardoor sneller een afspraak moet maken bij de verloskundige? op i-net hebben Ze het alleen over 30 weken grens en injecties die dan plaats vinden. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hoi, ik heb er geen ervaring mee. Maar vanuit de theorie kan ik mij herinneren dat het bij de 1e niks uit maakt.
Daarbij kan het alleen kwaad bij bloedverlies bij het kindje als het in de baarmoeder zit. Bijvoorbeeld als je valt.
Ook bij een miskraam dan testen ze de vrouw op de bloedgroep en indien deze negatief is, dan dien je een injectie te krijgen.
Ik zou gewoon even de VK mailen/bellen om te vragen.

succes yvonne
 
ik kan maandag pas een afspraak maken bij de verloskundige.. ben net 4 weekjes zwanger, wil alleen zeker weten dat ik het juist begrepen heb.. Met hoeveel weken heb jij een afspraak gemaakt bij de verloskundige?
 
Hoi Esara,

Ik heb B negatief. Na je eerste afspraak bij je vk moet je een keer bloed laten prikken. Dit onderzoeken ze op van alles en nog wat en ze bepalen ook je bloedgroep.
Als deze inderdaad negatief is moet je rond de 30 weken nog een keer bloed laten prikken. Ze kijken dan of er al bloed van de baby bij jou terecht is gekomen. ( dit is echt een uitzondering )Daarna krijg je van de vk een spuitje in je bil of been.
Na de bevalling kijken ze wat de bloedgroep van de baby is via bloed uit de navelstreng. Is de baby niet negatief dan krijg je nogmaals een injectie in je been of bil van de vk.
Je hoeft nu dus nog niets te doen.
 
hoi
hier ook eentje die negatief is, en me man is positief. als je man positief is krijg je dus zon spuit met week 30, is hij ook negatief is er niks aan de hand.
wat mich ook zegt is dat er in week 30 gekeken wordt of je antistoffen heb, ze wachten niet de uitslag af je krijgt dan gewoon zn schotje in je kont.
probeer er dus achter te komen wat voor bloedgroep je man heb.
verder maakt het niet veel uit.

 
De rhesusfactor van mijn man maakte idd. niets uit. Je hoeft er geen vroege afspraak voor te maken. Met 30 weken een prik en als je kindje positief is na de bevalling weer een prik. Dat is alles.
 
Terug
Bovenaan