Rhesus Negatief ervaringen?

Te Horen gekregen dat ik 0 negatief ben, en dus met 27 weken opnieuw bloed moet prikken of de kleine positief of negatief is. Met je stomme hoofd lopen googlen.. en maak me toch misschien een beetje zorgen...iemand ervaringen hiermee? En zijn me zorgen niet nodig?
 
Ik ben ook A-negatief, mijn man is positief. Mijn oudste is ook positief. Dus met 28 weken weer geprikt en met 30 weken medicijnen ertegen gekregen en na de bevalling weer een spuit. Ze houden dit goed in de gaten, dus ik maak me daar verder geen zorgen over.
 
De rhesus waar het over gaat is C of D negatief. Bij d kan je entingen krijgen ertegen en bij C niet. Ik ben C negatief. De kans dat je antistoffen aan maakt is overigens heel klein. Ik zou me niet te druk maken. 1 van de dingen die ik ook dacht, was dat als ik anti-stoffen aanmaak, is dat ik al zo ver ben, dat de baby buiten de buik, zij het met moeite, wel al levensvatbaar zou zijn. Het risico is wel heel klein en bij D negatief is er zelfs wel iets tegen te doen.
 
Ik ben resus negatief en bij beide zwangerschappen moeten prikken met 27 weken. Beide zoontjes bleken ook negatief te zijn dus hoefde geen prikken meer te krijgen. Als het wel zo is dan krijg met 30 weken en na de bevalling een prik maar niks om je zorgen te maken. Ze houden je goed in de gaten.
 
Ik heb niks gehoord over dat ik in de gaten word gehouden...alleen maar ja met 27 weken gaan we nog eens bloed prikken...maar voor wat en de waarom? Ik heb via Google naar antwoorden moeten zoeken...wat het inhoud
 
Ik ben rhesus d negatief en beide kinderen waren positief kwam uit de bloedtesten. Inderdaad rond de 27 weken een spuit in het bovenbeen en vlak na de bevalling weer. Dus in totaal 4 spuiten. Verder geen bijzonderheden gehad.
 
Ik ben ook rhesus D negatief. Ik mag over paar weken (27 w) ook bloed prikken. Dat gebeurt dus om er achter te komen wat ons jochie voor bloedgroep heeft. Als hij positief is loop ik het risico om antistoffen aan te maken (als er bloed tussen ons wordt uitgewisseld, bijv bij een inwendige bloeding na een ongeluk of tijdens de bevalling). Bij negatief is er niets aan de hand. Ik maak me niet zo druk, want er is wat aan te doen (vaccinatie).
 
Idd niet heel druk om maken. Als je er vragen over hebt, kun je ze toch alsnog gewoon stellen aan de vk?

Ik heb ook met 27 weken opnieuw bloed laten prikken, dan kijken ze idd naar de rhesus van je kindje. Als dat ook negatief is, is er geen probleem. Is dat positief krijgt je een prik.

Niets om over in paniek te raken. En als dit allemaal je niet gerust stelt, bel je vk of huisarts even op.
 
Terug
Bovenaan