Rhesus negatief

Hoi,

even een vraagje aan jullie. Ik heb te horen gekregen dat ik Rhesus negatief ben. En ondanks dat ik de in's en out's wel ken van de theorie ( ben nl.  medisch biologisch onderzoeker) vraag ik me af hoe dat in de praktijk in z'n werk gaat... Ik hoor nl. allemaal enge verhalen over prikken en navelstrengbloed enzo...

wie heeft hier ervaring mee?

Hoi,

Nou niks om je zorgen over te maken hoor.
Je krijgt gewoon rond de 30 weken een prik in je bovenbil en dan waarschijnlijk na de bevalling ook nog 1(dit voor een evt. volgende zwangerschap )
Bij mijn 1e zwangerschap heb ik er tijdens het zwanger zijn geen gehad , alleen pas achteraf na de bevalling.

De prik is niet fijn, maar als tip zou je kunnen proberen   om met je voet   heen en weer te bewegen, dan heb je dr minder last van.

Succes   verder...
Groetjes Wanda

Ik ben ook rhesus-negatief, heb inderdaad met ong. 30 wkn een injectie gekregen in mijn bovenbeen, is een beetje dikke vloeistof, daarom voel je die nog even een tijdje, maar echt vervelend vond ik nou ook weer niet.
Na de bevalling wordt het bloed gecontroleerd uit de navelstreng en naar aanleiding daarvan wordt besloten of ik nog een injectie moet krijgen.

Alice
39w6d
sept.2008 forum

Terug
Bovenaan