Rhesus onderzoek

Hallo meiden ik heb vk gebeld
Ik.moet onderzoek doen voor rhesus c ik ben negatief nu moeten ze weer onderzoek doen om te kijken of baby negatief is of posetief
En of ik een prik in me boven been moet of niet.
Maar ik wil niet nog keer bloed prikken

Heeft iemand ervaring er mee??? Met dit

Als je nog eens moet bloedprikken dan moet je het helaas gewoon ondergaan. Maar je zal waarschijnlijk die prik in je bil krijgen, dat is wel gebruikelijk. Die doet absoluut geen pijn, is heel anders dan bloed prikken. Geen zorgen over maken

Ik ben ook Rhesus-C negatief. Rond 27 weken zwangerschap opnieuw bloed moeten laten prikken, dan kijken ze of je antistoffen hebt aangemaakt tegen het bloed van je baby. Die kans is erg klein, helemaal als het je eerste zwangerschap is.
Het nog een keer bloedprikken hoort erbij. Vooral even bespreken met je verloskundige als je het spannend vindt. Succes!

Een prik krijg je alleen voor rhesus d negatief niet voor rhesus c negatief . Daar heb je geen spuiten voor. 
Wat houd je tegen  ? Alles voor de kleine toch!

Net afgelopen vrijdag de anti D prik gehad (baby positief en ik idd negatief). De verloskundige vond het helemaal zielig dat ik de prik moest, maar ik merkte er vrijwel niks van? dus in mijn ervaring stelt het allemaal weinig voor. Even andere kant uitkijken met prikken als je het spannend vindt. Succes!

Terug
Bovenaan