rhesus ?prik, ik niet?

A

Anoniem

Guest
ik heb ook bij mijn vorige zwangerschap een prik gehad
en na mijn bevalling
maar nu ik zwanger ben van de 2de krijg ik hem niet
omdat ik er nu minder kans op heb ? en uit mijn bloedtest kwam uit dat ik geen anti stoffen maak? en hij is erg duur dus bij ons is vastgesteld dat je hem bij de eerste krijgt en de volgende zwangerschappen niet meer

mar nu lees ik dat andere hem wel krijgen waarom ?
gr marijke

Hoi,

Ik weet niet wanneer je vorige zwangerschap was, maar bij mij was het zo dat me verteld werd (2 jaar geleden) dat het afgeschaft werd. Mijn moeder heeft t bij mij wel gehad maar nu met mijn kindjes is dat dus niet meer zo.
Wordt pas geprikt als blijkt dat je kindje en jij verschillen, en bij ons bleken we allemaal negatief te zijn, dus was dit niet nodig.

Gr. Mamaloe

Hoi,

Ik heb het ook bij 30 weken bij mijn 1e zwangerschap gehad en na de bevalling omdat Eline positief was. Ik heb altijd begrepen dat je bij een tweede zwangerschap het niet preventief krijgt maar wel als je kindje positief blijkt te zijn. Mij klinkt het erg vreemd in de oren dat je het bij een 2e ook preventief krijgt. Wellicht dat we nav de eerste prikken al voldoende binnen hebben gekregen.

Ingeborg

hoi
ik heb bij mijn 1e zwangerschap twee prikken gehad
die van na de bevalling is dus voor je volgende zwangerschap
zou ff moeten bespreken met de verloskundige die kunnen er vast meer over vertellen
veel succes
groetjes28012005

bedankt voor jullie antwoord dacht dat ik begrepen hadt dat er meer waren en die wel een 2de prik kregen maar dus ook niet
mijn dochtertje wordt eind deze maand 2 dus nog niet zolang terug
groetjes marijke bijna 16 wekn

Hoi Marijke,

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook 1 prik gehad en na de bevalling weer 1. Bij deze zwangerschap kreeg ik met 10 weken een bloeding en toen hebben ze me uit voorzorg weer een prik gegeven. Een paar weken later kreeg ik te horen dat mijn lichaam toch antistoffen aanmaakt. Nu krijg ik met 30 weken weer een bloedonderzoek. Ik ben benieuwd!!

Groetjes,
Nanda

Terug
Bovenaan