Rhesus-spuit

Hoi meiden,
Even een vraagje aan diegenen die hier ervaring mee hebben. Ik ben zelf O-negatief en mijn man o-positief. Ik zou dus in de 30e week een spuit krijgen tegen de antistoffen, die vooral belangrijk is voor een evt. volgende zwangerschap. Nu weet ik sinds vorige week dat ons kindje is overleden met ong. 9 weken. Ik hoop eind deze week gecuretteerd te worden, want ik wil niet meer afwachten. Weten jullie of het nu ook belangrijk is voor een volgende zwangerschap om nu zo'n spuit te krijgen??? Ik lees verschillende dingen op internet, maar wil graag jullie mening/ervaring horen.
Liefs, Anke

Ja, dat is belangrijk!
Ik heb hetzelfde "probleem", ben ook O-neg. Na mijn curretage heb ik ook een spuit gekregen. Bij mij was het waarschijnlijk niet nodig, omdat er geen vruchtje was. Bij jou is dat er wel, ik zou even informeren bij je huisarts/gyb/verloskundige want volgens mij moet je die spuit op tijd krijgen, bij elke vorm van bloedverlies. Maar zeker weet ik het ook niet.

Sterkte

Hoi Anke,

Ja dat is zeker belangrijk!! Dit gebeurt voor het geval dat je kindje O positief is en er bij de bevalling bloed van jou bij de baby komt. Want jij hebt anti-positief antilichamen in jou circulatie, komen deze bij je kindje dan gaan zij het bloed van de kleine afbreken. Daarom is het vooral bij je eerste kindje erg belangrijk.

Veel succes, en sterkte.

Liefs CLaudy

hoi, het heeft ook met hoe lang je zwanger bent te maken.
bij 13 weken kreeg ik wel een prik en bij 7 weken niet toen het misging.
kan je zo navragen
zal ik trouwens ook nog even doen.
groeten, Adren

http://www.nvog.nl/files/bloedgroep.pdf
je kan hierop checken.hier staat dat je prik nodig is na 10 weken zwangerschap wat eindigd in een spontane miskraam.
gr.
Adren

hoi, ik heb eind julli een curretage gehad, het is gestopt met 7,4 weken en ik ben in de 11de week gecurreteerd.Bij mij zei de gyneacoloog dat een evt spuit niet nodig was ivm te korte zwangerschap, dus net als wat hierboven staat.
Maar als ik jou was zou ik er een vragen, je moet hem toch een keer hebben als je een kind krijt, dus waarom nu niet...

Terug
Bovenaan