Rhesusfactor vinden ze niet.

<p>Hey iedereen, </p><p>Ik ben amanda en momenteel 20 weken zwanger. Ik heb vernomen van de gynaecoloog dat het labo mijn rhesusfactor niet kan bepalen, ze weten niet of ik positief ben of negatief. Gynaecoloog wuifde dit een beetje weg dat ik me geen zorgen moest maken, MAAR ik heb al overal gezocht voor verder informatie en ik vind nergens iets. Dus ik maak me zorgen, ik weet dat mijn bloed raar kan doen, ik ben ook b - antagonist ( 7 keer vaccinatie hepatitis b en breekt dit volledig af ) dus geen antilichamen voor niks van de vaccinaties. Is er iemand van de mama  s die dit voorgehad heeft? Voel me een beetje radeloos. Heb schrik voor mijn kind. </p><p> </p><p> </p>
 
Indien dit je eerste kindje is, hoef je je in iedergeval geen zorgen te maken voor hem/haar! Je lichaam zal pas in zo een ver stadium, wanneer je al tegen bevallen aanloopt, tegenwerken. Daar merkt dit kindje niks van. Het is puur noodzakelijk voor een 2e zwangerschap indien dat kindje een andere bloedgroep heeft dan die van jou. Dan weet je lichaam namelijk hoe het werkt en zal in een vroeg stadium al tegenwerken. Inderdaad hoor je bijna nooit dat het niet gevonden kan worden! Succes in iedergeval, niet teveel zorgen maken!
Hoe zou het zijn als je die rhesus vaccinatie toch zal krijgen? Kan dat nadelen hebben mocht jullie bloedgroep wel gewoon het,elfde zijn?
 
 
Ik moest met 27 weken bloed prikken om te kijken of de kleine dezelfde rhesus had als mij. Als dit dan anders zou zijn dan zou ik een aantal prikken moeten halen. Was gelukkig hetzelfde bij mij. En is m'n eerste zwangerschap. 
Als je je er onzeker over voelt zou je het er nog eens met je gynaecoloog over kunnen hebben. 
 
Mijn gynaecoloog prijt de resus pas bij 27 weken. Heb ik bij andere kids ook toen pas hoeven doen... misschien is het bij week 20 nog niet duidelijk en komt dit later in de zwangerschap? Moest nml bij 24 weken ook bloedprikken, maar mocht mijn resus papier niet meenemen toen. Echt pas bij 27 weken. 
Weet het niet hoor, maar denk even mee. 
 
Hey onbekend, 
 
Ik zit ook met die vraag, gynaecoloog zei dzt het geen kwaad kon maar dat hij dit nog niet gezien had. Dus was zo misnoegd. Hoe kan hij zeggen dat het geen kwaad kan als hij het nog niet weet en nog niet voor gehad heeft. 
 
Het kindje weet ik nog niet, maar ik ben degene waar ze geen rhesus vinden. Ik weet nog als kind dat ik 2 bloedgroeokaarten had. Eentje van rode kruis was positief en van labo negatief. De labô soraken elkaar tegen. Had er zelf geen erg in, tordat ik zwanger was natuurlijk. Dan komen al die vragen op 
 
Terug
Bovenaan