Rhesusfactor

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en ik kreeg een brief mee en er werd me verteld dat ik bloed moet laten afnemen en dat ik een injectie krijg...
Maar verder werd mij niets verteld!
Toen ik vroeg waar dat voor was kreeg ik te horen: Oh omdat je rhesusnegatief bloed hebt.
Ik schrok me dood!
(Ik had er wel iets over gelezen maar niet in verdiept)
Toen ik vroeg wat dat precies was zei ze 'toen je hier voor het eerst was kreeg je een foldertje daar staat het in'.
Ik wist van schrik niets meer te zeggen
en ben naar huis gegaan. Eenmaal thuis ff de boeken door gelezen en het is dus helemaal niet zo ernstig maar volgende keer zal ik wel even zeggen dat ik het geen stijl vindt de manier waarop me dat even werd verteld!

Zijn er nog meer dames met Rhesusnegatiefbloed??

Zo dat lucht ff op

Liefs
 
He hallo,
wat een rare reactie van je vk zeg...je zou bijna denken dat ze last heeft van zwangerschapshormonen..Maar goed, niks om je zorgen over te maken hoor, die rhesus-factor. Ik ben ook A-neg. Krijg je bij 30 weken ofzo een prik en als je bent bevallen wordt gekeken welke bloedgroep je kindje heeft (ze halen dan wat bloed uit de navelstreng). Mocht hij of zij positief zijn, dan moet je nog een prik, want dan zou je bij een volgende zwangerschap anti-stoffen kunnen aanmaken tegen positief. Maar mijn kindje was ook negatief, dus dat hoefde bij mij niet. Weet je trouwens waarom ze dit bij alle vrouwen die een negatieve rhesus-factor hebben doen? (want stel dat je vriend/man ook negatief is, kan je kindje niet positief zijn dus dan zou al dat geprik onnodig zijn). Het schijnt zo te zijn dat 1 op de 10 vrouwen liegt over de natuurlijke vader van het kind!!!!!!Is wetenschappelijk bewezen!!!!Dus vandaar dat je moet worden ingeent, ookal zijn zowel je partner als jij negatief. Vond ik zelf nogal shocking toen ik dat hoorde!!!
Succes met de zwangerschap trouwens!
 
Wat een nare reactie van je VK. Ik heb vorige week te horen gekregen dat mijn bloed A negatief is. Mijn VK heeft uit gebreid uitgelegd wat het inhoudt en wat er verder gaat gebeuren. De uitleg van anoniem 21:46:04 klopt helemaal. Ik moet ook met 30 weken nog een keer bloed laten prikken. Er is verder niets om je zorgen over te maken, maar je hebt groot gelijk dat je je VK er op aanspreekt.
Succes
Esther
 
Hoi hoi

Ik ben ook A negatief, nu 38 weken zwanger, heb dus ook met 30 weken de prik gehad. Op zich weinig aan hoor, geen stijf been aan over gehouden oid.
Na de bevalling krijgen ze in de praktijk waarbij ik aangesloten ben allemaal de anti d prik, tevens nemen ze dan nog bloed af om te kijken of je kindje positief of negatief is. Dit ivm volgende zwangerschappen.
Tegenwoordig schijnt het normaal te zijn dat je dus 'onnodig' geprikt word met anti d als je zelf rhesus negatief bent... maar baat het niet dan schaadt het niet zeggen ze!

Groetjes Jose
 
Rare reactie van je vk. En juist goed dat je het niet gelezen had. Anders kan je alle 'afwijkingen'en problemen wel uit je hoofd leren en geniet je veel minder van je zwangerschap. Als er een 'probleem'zich voordoet is je vk ervoor om het uit teleggen. Groetjes
 
Terug
Bovenaan