Ria Blom -Regelmaat brengt rust

Hi, giseren op het cb bovenstaande boekje gekregen omdat Caspar, nu bijna 5 weken, heel onregelmatig aan de borst drinkt. Iemand ervaring met het toepassen van de ideeen uit dit boekje? Ik vind het erg theoretisch. Ieder kind / baby is toch anders lijkt mij. Sommige dingen pas ik wel toe. Bijvoorbeeld altijd in bed slapen en niet in de box. Maar ik zie me niet deze hele theorie toepassen. Ben benieuwd naar andere ervaringen.

hey,

toevallig heb ik dat boekje afgelopen dinsdag ook gekregen omdat Lise zoveel huilde. En ik moet zeggen dat ik sommige dingen wel logisch vind klinken en ook hier echt wel werkt. Idd altijd in haar bedje slapen en wakker erin leggen en tussen de 3 a 4 uur voeden. En het gaat nu echt stukken beter als aan het begin van de week. Als ze nu huilt haal ik haar er niet gelijk uit maar aai even over haar bolletje/wang en praat zachtjes tegen haar en ga dan weer weg. Ook houd ik dezelfde volgorde aan, voeden, verschonen, even spelen/kroelen en dan na ongeveer 1 uurtje weer terug in bed. Als ze gewoon goed aan de borst hebben gedronken, een schone luier hebben en geboerd hebben dan is er niks aan de hand en dan laat ik haar maar even huilen hoe moeilijk dat ook is.
Maar ik zie/merk nu echt wel verschil met vorige week, gelukkig!

Hoi, nee hij valt niet in slaap aan de borst. Eigenlijk doet hij alles perfect. Enige probleem is dat hij onregelmatig aan de borst drinkt. Soms om de 2, 3, 4, 5 uur en dan varierend van een half uur tot anderhalf uur. Maar ja, hij is ook nog maar 4 weken ...

Wij hebben het boekje toegepast bij ons oudste zoontje (nu 3) en dat werkte bij hem heel goed, hij huilde de eerste weken veel en was dan op mijn arm wel stil, en na 2 weken van veel huilen en even doorzetten is het echt goed gegaan, wel is door de jaren heen gebleken dat hij erg onrustig is, concentratieproblemen heeft en zeer veel waarde hecht aan structuur en regelmaat, omdat hij anders helemaal van zn aperepo raakt, misschien dat het daarom zo goed werkte toen.

Vond het een fijn boekje,
Liefs Marina

HOi ik ben eigelijk een feb mama,
Onze dochter dronk in het begin ook heel onregelmatig (ook BV)..Maar er komt vanzelf wel meer regelmaat in hoor. Regelmaat en rust steet bij mij hoog in het vaandel. Maar dat doe ik meer in vaste rituelen/volgorde. De 1e weken clusterde ze 's avonds heel erg, om de 1,5/2 u voeding. Dit is nu ook niet meer. Ik zal wel gewoon voeden als hij er om vraagt, BV mag onbeperkt gegeven worden. Nu is onze dochter 12 weken, en ik merk nu dat er meer een ritme in begint te komen

Terug
Bovenaan