Ria Blommen...wat doe ik verkeerd??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Eind oktober ben ik mama geworden van een heerlijk ventje. De eerste 2 weken sliep hij alleen maar en ging dus rechtstreeks van de borst slapen zijn bedje in. Hij is nu bijna 4 weken en steeds wat meer wakker.

Na de voeding wordt hij nu wakker, we knuffelen samen wat, hij gaat even in de box en na een kwartiertje is hij het zat en begint hij wild te doen en te jammeren en te gapen. Dan leg ik hem in zijn bedje te slapen en vervolgens is het drama. Hij kan niet zelf de omslag maken om te gaan slapen. Ik laat hem nu ongeveer 10 min. huilen, dan ga ik even troosten maar laat hem in zijn bedje. Heel soms is dat genoeg, maar meestal is hij dan even stil en begint weer van voor af aan. Ik laat hem dan weer even gaan en ga er na 10 min. weer heen. Zo zijn we keer op keer een uur bezig met in slaap vallen...   Ik zie hem gewoon vechten tegen de slaap, die oogjes gaan steeds weer open en je ziet hem dan weer opladen terwijl hij doodmoe is.

Hij slaapt in het bakerzakje overdag, 's nachts in de strakke doeken. Dit lijkt voor overdag afdoende, want hij slaat zichzelf nu niet meer wakker. Als hij eenmaal slaapt is het geen probleem, want dan slaapt hij verder tot de volgende voeding.

Wie heeft er tips en ervaring met de Ria Regelmaat methode?
Moet ik hem echt een half uur laten huilen? Dat heb ik nu 2x gedaan en dat maakt hij met gemak vol...en dan slaapt hij nog niet, is hij alleen maar meer over zijn toeren. Ik vind dat echt heel zielig. Uit bed halen vind ik ook geen optie want het kindje is doodmoe en trekt het beneden ook niet. Op min buik laten slapen lijkt me ook niet echt een structurele oplossing....

Wie o wie kan er iets zinnigs over zeggen??

Groetjes, Marijne

hi,

mijn zoontje heeft ook wel eens moeite om in slaap te komen, ik doe in zijn kamertje de luiken naar beneden zodat het helemaal donker is. Als het licht is dan word hij onrustig.
Wat ook altijd goed helpt is op zijn speentje een druppeltje cinababy van VSM. Dit is een homeopatisch middel tegen krampjes, hij heeft geen krampjes hoor maar het is een beetje zoete smaak (door de venkel die er in zit) en dat ontspant hem een beetje waardoor hij niet meer aan slapen denkt maar echt in slaap valt.
Ook doe ik vaak een doekje, knuffel (bijv, zo een popje met mutsje die je bij de verloskundige kreeg) over zijn oogjes..
Misschien heb je dit al geprobeerd maar mij helpt het vaak..

Succes en hoop snel iets (positiefs) te horen..

Hoi MArijne,

Ik snap dat het heel moeilijk en frustrerend is omdat je niet weet wat je kleine dwarszit.

wij hadden hetzekfde probleem met onze Nino, hij bleef huilen zodra we hem in zn bedje hadden gelegd. En gewoon een half uur makkelijk zo zielig he als zon klein frummeltjes helemaal over zijn toeren is. Veel later zijn we er achter gekomen dat onze jongen gewoon graag op zijn buik slaapt...hij is dan ook heel snel vertrokken. in ieerste instantie hebben we het alleen overdag gedaan en later ook s nachts hij sliep toen ook meteen de hele nacht door. Dus misschien is jullie kleine ook wel een buikslaper.

succes groetjes destiny

Je doet niks verkeerd, maar elk kindje heeft nu eenmaal zijn/haar eigen gebruiksaanwijzing.

Wat je nog kan proberen is een matrozenbedje (op www.tinynanny.nl kun je zien wat ik bedoel, maar je  hoeft niks te kopen, kan  ook gewoon met je eigen lakentjes opmaken). Lotte vind dit heel fijn. Verder zou je nog babymassage kunnen proberen om ze lekker slaperig te maken.

Ik heb wel veel gehad aan de rust en regelmaat methode, maar ik vind een half uur ook erg lang hoor.
Wij zijn met Lotte ook overal geweest ivm het huilen, dat begon bij haar ook rond 4 weken. We hebben osteopathie gedaan, dat hielp ook heel erg goed, omdat ze spanning in haar rug had. Al na 2 behandelingen was het een heel ander kind en hoefden we niet meer terug.

Succes!
Groetjes, Marisa

Geluukig ben ik niet de enige met dit probleem. Ik vind het zo sneu voor mijn kleine ventje want ik zie dat hij op van de slaap is...
Vannacht was hij een hele tijd wakker en heel onrustig na de voeding. Hem een hele tijd rechtop gehouden in de hoop dat het een boertje was, maar hij bleef zoeken.  Omdat hij nogal heftig drinkt vind ik binnen een uur weer aanleggen geen goed plan voor mijn tepels dus toch maar in zijn bedje gelegd, daar  ging hij helemaal over de rooie dus bij ons gehouden, op mijn buik gelegen, etc. Na 2 uur werd zijn ademhaling rustig en vielen zijn oogjes dicht. Nog even aan de borst gelegen om vervolgens weer in slaap te vallen....na 3 uur.

De rest van de nacht heeft hij wel geslapen maar heel onrustig, veel geluiden maken, vaak willen drinken. Daarop hebben we vanmorgen besloten toch maar 'hardcore ria blom' te starten vandaag. Met heel veel pijn in mijn hart hebben we hem gelaten vanmorgen. Na 3 kwartier (de klok moet terug van Ria na een adempauze) over zijn bolletje geaait en speentje weer gegeven viel hij in slaap voor een uur. Daarna had hij weer honger.

Nu bezig met de tweede ronde. Na de voeding kon hij zijn ogen niet meer open houden dus na een half uur weer in bedje. Wederom 45 min. gehuild, aai over de bol en hij slaapt. Wel was hij helemaal warm en zweterig van het huilen, dus maar onder een dun dekentje gelegd.

Pfoe wat is dit zwaar, wat doe ik mezelf en mijn kind aan denk ik steeds. Maar wat er tot nu toe gebeurde is ook geen optie voor ons beiden. Hij kan niet de hele dag op mij slapen. We moeten er doorheen samen. Ik lees zoveel positieve verhalen over   een snelle omslag.

Tot zover deze update...

Groetjes, Marijne

Hoi Marijne,

Ik herken je verhaal helemaal. Onze kleine man vindt slapen ook helemaal niets. De wereld is veeeeeel te interessant om te gaan slapen.
Nu is ons mannetje wel iets ouder dan die van jou maar ik doe het volgende.

Als hij in de box heeft gelegen (waar hij heel veel indrukken op doet) ga ik met hem naar boven en ga dan eerst met hem in de schommelstoel zitten met een rustig muziekje op de achtergrond. Je kindje doet zoveel indrukken op dat het beter is hem eerst rustig te laten worden. Ik praat dan zachtjes tegen hem. Na een minuutje of 5 tot 10 leg ik hem al pratend in bed (ik zeg ook tegen hem dat ik hem in bed ga leggen). Ik stop hem lekker in en ga dan nog even naast hem zitten (want soms zet hij het dan weer op een krijsen hoor). Als hij dan rustig is zeg ik dat mama even weggaat en zo weer terug komt. Soms valt hij in die tijd dat ik weg ben in slaap, soms begint hij weer te huilen. Ik ga dan terug en herhaal het ritueel. Net  zolang tot hij slaapt (de  ene keer is dat dus sneller dan de andere keer....).  

Wij hebben hem de eerste tijd ook vaak op onze arm in slaap laten vallen maar ik vond dat ook niet goed voor hem. Hij moet leren in zijn eigen bedje in slaap te vallen. Heel soms, als hij echt een drukke dag heeft gehad, doe ik dat nog wel eens maar meestal dus niet meer. Op het CB zeiden ze ook dat dat niet zo goed is omdat het voor je kindje ook heel verwarrend kan zijn. Hij valt bij jou in slaap en wordt wakker in bed: hoe vreemd is dat?

Het half uur laten huilen heb ik nooit gedaan. Sven draaide helemaal door, liep paars aan en begon er bijna van te spugen. Daarnaast vind ik ook dat slapengaan iets prettigs moet zijn en geen gevecht. Enne, huilen kost enorm veel energie dus ik kan me voorstellen dat je ventje er ook weer eerder hongerig van wordt......

Ik zorg voor een rustige en prettige omgeving voor Sven en ook al gaat het nog niet altijd goed, het gaat al een stuk beter! Het is ook wat voor zo'n kleintje. Eerst zolang veilig bij mama in de buik en dan moet je ineens in zo'n groot bed helemaal in je eentje slapen....... Wat trouwens ook nog kan helpen is om hem in de kinderwagenbak te laten slapen. Dat is kleiner en veiliger voor hem.

Heel veel succes en weet, ooit komt het goed............

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan