ribbenboog

is het normaal dat bij bepaalde inspanning onder de ribbenboog dat aanhangsel(voelt als een punt weet het niet anders te beschrijven )wat omhoog komt/uitsteekt.onze zoon is nu 3 maanden
 
Hoi

Als je het zwaardvormig aanhangsel bedoeld (voor op de borstkas net onder/tussen de ribben), dan is dat inderdaad redelijk normaal. Mijn zoontje heeft het ook en op het cb vonden ze het niets bijzonders.

Gr.
Caroline
 
hoi peggy
zoals jij t beschrijft lijkt lijkt t  op een vergroeing van de onderste rib (ben natuurlijk geen dokter, lol) dat had ik vroeger ook (nu nog steeds trouwens en ben nu 22) T ziet er idd heel raar uit en vooral als je dan op je rug ligt, dan steekt dat er zo uit, maar is niet erg verder.
maar als je t niet vertrouwt ga je toch gewoon ff bij de dokter langs of een kinder arts.
Groetjes Elvira
 
Mijn man is 58 jaar en heeft het zijn hele leven al. Het enigste vervelende aan het uitstekende botje is het 'op de buik liggen' . Hij ligt bijna nooit plat op de grond. Op het strand graaft hij altijd een klein kuiltje daarvoor.  Mijn man is al meerdere malen door doktoren onderzocht, nooit is dat uitstekende botje een aandachtspunt geweest. Ik zou me er niet druk over maken, er is goed mee te leven.
 
 
Terug
Bovenaan