Ribbenpijn?

Hoi allemaal,

Ik ben nu 26 weken zwanger van ons tweede kindje. Gisteravond op de bank kreeg ik eens steken bij mijn ribben/borstbeen. Op een gegeven moment voelde het alsof er een band aangespannen werd langs mijn borstbeen en schouderbladen. Duurde heel even maar ook mijn buik blijft hard aanvoelen. De baby beweegt nog net zoveel als altijd. Iemand ervaring mee tijdens de zwangerschap? Kan het door stres komen?
 
Het kan zijn dat de baby hoger ligt en dus ertegenaan trapt. Of omdat alles aan het groeien is je wat last krijgt. Denk niks zorgelijks. Mocht je toch zekerheid willen gewoon de verloskundige bellen. Zij zijn hiervoor. En je kunt met alle vragen en ongemakken bij ze terecht!
 
Je kan inderdaad best eens bellen naar de verloskundige als je je zorgen maakt. Dan kijken ze je urine en/of je bloed na of kunnen ze je even aan de monitor leggen. Heb ik ook al laten doen voor pijn aan mijn ribben.
Ik herken het in ieder geval. Ik heb al sinds week 19 ongeveer pijn rechts net onder mijn ribben die doortrekt naar mijn rug ter hoogte van mijn schouderbladen. Het is steeds een zeurderige pijn (echt dagelijks non stop sinds week 23 ongeveer, daarvoor was het maar af en toe) maar als ik het druk heb gehad en veel heb gezeten of rechtgestaan, zijn het echt steken die ik voel, vaak gepaard met harde buiken. Bij mij hebben ze medisch hiervoor geen oorzaak gevonden in het ziekenhuis dus het hoort er gewoon bij. Ik heb er ondertussen mijn werk wel drastisch door moeten minderen en ik moet iedere dag best wel wat platte rust houden om het te kunnen uithouden. Ik ben nu 29 weken ver. Hopelijk is het voor jou niet iets dat vaak terugkomt! Wat kan helpen is een warme kruik of warm kersenpitje leggen, een bad nemen, rust nemen of in het slechtste geval als het echt te veel zeer blijft doen: paracetamol nemen. 
 
Terug
Bovenaan