rijden na laatste voeding

Mijn zoontje is 5,5 maand en heeft al een heel regelmatig ritme, hij is ook heel erg makkelijk met alles. Nu is het zo dat we komend weekend ergens naartoe moeten waar het wat later wordt, hij krijgt altijd de laatste papfles om 2100 uur. Als ik hem daarna terug in bed leg slaapt hij altijd vast door tot de volgende ochtend 900 uur. Nu moet het dus zo gaan dat ie om 2100 uur zijn fles krijgt dan nog ongeveer 2 uurtjes slaapt en daarna nog mee naar huis gaat. Ik probeer zoiets altijd te vermijden maar deze keer kan het niet anders, het is dan ook de eerste keer. Ik ben nu bang dat heel zijn ritme erdoor verstoord wordt. Wat zijn jullie ervaringen als je je baby in zijn nachtrust eruit haalt om mee naar huis te nemen?? Maak ik me onterecht ongerust??

Heel graag reacties, veel liefs van Martine
 
Elk kindje reageert anders op situaties. Je zult het alleen weten als je het probeert. Als hij er niet tegen kan, dan zal hij waarschijnlijk alleen de nacht en de volgende dag uit zijn ritme zijn, maar het daarna weer snel terug vinden.
Veel succes!
 
Hoi,

Gewoon uitproberen. Soms is het een kwestie van wennen.

Onze oudste zoon (nu 4 jaar)kunnen wij vanaf zijn geboorte slapend uit de auto halen en in bed leggen. Als we ergens op bezoek zijn en we gaan ± 20.00 uur weg dan kleden we hem om in zijn pyjama en poetsen zijn tanden. In de auto leggen we een dekentje over hen heen en meestal gaat hij snel slapen. Ook als hij al een paar uurtjes bij iemand geslapen heeft, kunnen we hem slapend thuis in bed leggen.

Groetjes Mirella
 
wij hebben het ook geprobeerd en het ging prima. ik leg mijn dochter (7 mnd)in haar eigen slaapzak met knuffel en speen in het grote bed bij de visite. ze ging gewoon slapen, later hebben we haar slapend opgepakt en in de auto meegenomen. toen was ze wakker. eenmaal thuis dacht ik ojee die gaat nooit meer slapen. ik heb haar thuis direct in bed gelegd en ben weggelopen. ze werd de volgende ochtend gewoon op tijd wakker. vanavond met de voetbal gaan we het weer proberen. ik hoop dat het bij jullie ook lukt.

groetjes Anna
 
hoi martine,

met mijn zoontje gaat het ook altijd prima ik leg hem bij de visite in zijn camping bedje en ik geef dan altijd de laatste fles daar.
dan gaan we naar huis en leg ik hem gelijk in zijn bed en slaapt hij lekker verder.
succes ermee.

en inderdaad elk kind is anders.
 
Onze zoon slaapt meestal slecht, behalve na 21:30 uur. Op visite ging hij ook gewoon om die tijd slapen. We konden hem om 24:00 uur slapend in de maxicosi zetten en zo slapend weer in z'n bedje leggen. Ervaar het maar. Misschien valt het wel mee!
 
Terug
Bovenaan