rijst voor zelfmaak hapjes

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje voor moeders die de hapjes zelf maken.

Ik las in het groeiboek dat baby's vanaf 6 maand ook rijst mogen hebben. Maar hoe kun je dit het beste geven?

Pureren lukt niet, dus hoe geeft je je kindje dit dan wel?
Want hele rijstkorrels lijkt mij ook niets, volgens mij gaat hij zich hier in verslikken. En daar komt bij dat wanneer hij een stukje van iets proeft (bijv. wanneer ik de banaan niet goed genoeg heb gepureerd) hij dit gelijk uitspuugt of gaat kokhalzen.

Hopelijk heeft iemand een goede tip.

Groetjes

Hoi junimama,

Mijn dochter Mirte is nu 7 maanden en krijgt al een tijdje zelfgemaakt hapjes (als ik tijd heb) Ook met Rijst. Nu moet Mirte inderdaad niets hebben van stukjes, maar van de korreltjes rijst die de staafmixer heeft gemist heeft ze geen last. Zijn toch wel heel klein. En anders is het wellicht een kwestie van wennen.
De rijst wil nog wel eens iets beter te pureren zijn als je er wat vocht bij doet. (kookvocht of opvolgmelk of afgekolfde moedermelk)

Succes.

Groetjes,
Linda

Ik ben begonnen met dessertrijst. Die is wat kleiner dan gewone rijst en  erg zacht, hoef je ook niet meer te pureren. Mijn dochter vond het altijd heerlijk.  Ik pureerde in het begin wel het prutje en deed dan de dessertrijst erbij, had ze nog iets van structuur in haar eten.
Maar  mijn dochter  heeft nooit last gehad van stukjes. Misschien omdat ik meteen met 6 maanden ben gaan rapleyen. Alleen niet super fanatiek, niet alles leent zich voor rapley vind ik.

Succes!

mijn zoontje is gelukkig erg gemakkelijk, hij is nu 7,5 maand en eet al vanaf 6 maanden gewoon hele rijstkorrels en stukjes in zijn groente hap.
Daar in tegen moest mijn dochtertje (nu 2 jaar) er erg lang niets van hebben, gewoon even proberen zou ik zeggen.
Pureren gaat inderdaad lastig, flink tot pap koken wil nog weleens helpen.
groetjes Martine

Terug
Bovenaan