Rijstbloem pap geven

<p>Ervaringen en interesse .</p><p>Mijn baby van 3 maanden gaven we soms al likje yogert of iets en vond die lekker dames  houd je mening voor  ik zoek andere ervaringen en moeders die naar hun gevoel luisteren . Ik wil beginnen met klein schepjes pap in laaste fles wie heeft er ervaring in en welk merk</p><p> Hoe ging het poepen van de baby </p><p>En ik lees ve over arceen  wat er in zit wat is dat en waarom opeens is dat zo erg vroeger was dat niet zo </p><p> </p>

Het arseen verhaal: dit was vroeger natuurlijk ook al zo, maar toen wisten ze niet dat dit er in zat/dat het kwaad kon en werd er daarom niet voor gewaarschuwd. Dat het vroeger dus niet als een probleem werd gezien, betekent helaas niet dat het allemaal onzin is: teveel arseen kan schadelijk zijn voor de gezondheid, dus zeker voor zo'n klein ukkie is elke dag een rijsproduct behoorlijk veel!
Zelf heb ik weinig ervaring met rijstebloem. Ik had ergens een pak gekregen, dus wel geprobeerd (wel een stuk later dan 3 maanden, ik denk een maand of 5?), maar ons zoontje vond er geen fluit aan, het was een geklier om uit een fles te geven maar met de lepel wilde hij het niet hebben. Omdat het qua voedingswaarde en gezondheid toch weinig toevoegt, ben ik er dus maar weer mee gestopt. Uiteindelijk alleen af en toe gebruikt om fruithapjes in te dikken, de rest van het pak staat nog vergeten in de kast...
Kortom: ik ben blij dat we het niet gekocht hadden, want anders was het zonde van mijn geld ;) en nu sowieso zonde van de tijd en moeite.

Hoi!
Ik heb op basis van de consumentenbond de rijstebloempap gekocht van het Kruidvat. Mijn zoontje vond het erg lekker en het 'vulde' hem meer. We zijn na een paar dagen gaan afwisselen met spelt en lichte granenpap. Hij heeft er helemaal geen last van gehad (geen buikpijn, geen problemen met poepen etc). Toen de rijstebloem op was niet meer opnieuw gekocht. Alleen nog de speltpap en de lichte granenpap. Dus vooral doen waar je jezelf goed bij voelt!

Wat wil je met de rijstebloem bereiken? Absoluut niet negatief bedoelt, maar is het omdat hij/zij veel honger heeft of al het eten uit jullie mond kijkt? Wij hebben een best wel hongerige dochter en wij merkten dat ze iets stevigers in haar maag moest hebben anders dronk ze veel te veel wat er middels diarree vervolgens weer uit kwam. Wij hebben twee mensen gesproken bij CB en de een zij dat ze het absoluut niet mocht hebben en de ander vond het wel kunnen. Uit eindelijk hebben wij de laatste voeding iets dikker gemaakt met jbpm. Ze sliep vervolgens meteen de hele nacht door en kregen er een veel vrolijker kind voor terug die niet iedere 3 uur een fles wilde. Hiermee hebben we het kunnen maximeren op 5 flessen van 180+6.
En kijk vooral wat bij jouw baby past.

Wij deden al die jpnmding en hielp niet daarnaast zien we dat die al reageert op eten van ons een zo we hebben vandaag geprobeerd net met rijstbloem ben beniuwd klein beetje er in gedaan 

Terug
Bovenaan