Rijstebloem>verstopping=niet doorslapen..Wie heeft er een idee??

Hallo allemaal,

Mijn zoontje(5,5mnd) slaapt lekker door als ik 's avonds wat rijstebloem in zijn fles doe. Met als gevolg dat zijn ontlasting heel moeizaam verloopt. Daarom ben ik er maar mee gestopt. Alleen nu wordt hij al heel vroeg wakker terwijl hij normaal wel lekker doorslaapt tot een uur of 08.00 -08.30.
Ik geef overdag wel al vers fruit en groente (goed voor  zijn ontlasting), maar de rijstebloem is voor hem dus niet geschikt.
Wie weet er een ander alternatief waar hij minder verstopping van krijgt??

bvd

Welke rijstebloem gebruik je? Omdat mijn meisje ook weinig poept heeft de dietiste ons aangeraden om de Biobim Baby rijstebloem  te gebruiken. Deze is biologisch en er zitten extra vezels in. Goed dus voor de werking van de darmen. Je kunt Biobim krijgen in reformzaken of winkels met veel biologische producten.

Misschien iets voor jullie om te proberen?
Succes!
Ymke

Thomas had dat ook, toen ben ik zijn papfles gaan maken met Omneo ipv de Standaard en  daarmee gaat het goed . Alleen nu zijn we begonnen met groente en fruit en nu wordt de ontlasting weer dikker, dus ga ook maar 2 scheppen omneo door z'n andere flessen doen

Klinkt goed van de biobim! Ik ga zo gelijk naar de reformwinkel om te kijken of ze het hebben.
Alvast bedankt voor de tip.
Mijn zoontje heeft trouwens al omneo, dus daar kan ik helaas niks aan veranderen

Hoi hoi,

Mijn zoontje heeft ook moeite met poepen.
De CB-arts zei toen dat we johannesbroodpitmeel door de fles moesten doen. Dat is eigenlijk bedoeld tegen spugen maar Sven kan er nu ook prima door poepen!
Eerst deden we de aangegeven hoeveelheid in de fles maar daar kreeg hij diarree van.
Nu doen we in elke fles 1 flink schepje (ipv 2 schepjes per 100 ml) en dat gaat dus prima.
Misschien ook een idee?

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Maike,

Mijn zoontje heeft dat inderdaad ook gehad maar hij ging er niet beter door poepen. Dat is ook weer bij alle kindjes verschillend geloof ik. Door johannesbroodpitmeel slapen ze ook nietdoor, dat is echt tegen het spugen, dus niet echt een alternatief voor ons. Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken en je reactie!!!

Ik heb de biobimbaby besteld(voor 4 mnd) en die kan ik vanmiddag ophalen. Hopelijk helpt het.

Groetjes, Jess

Terug
Bovenaan