Rijstebloem i.c.m. met Friso Extra??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Even een vraagje: ons zoontje is nu 3.5 maand oud en een echt hongerlapje. Op het cb hadden ze gezegd dat we eventueel met 4 maanden rijstebloem door zijn fles kunnen doen bijvoorbeeld als laatste fles. Nu krijgt hij om 23,00 uur een flesje van 200 ml water en 7 schepjes Friso extra. Kan je hier dan nog die rijstebloem door heen doen of krijg je dan cement? Ook wordt hij 's-nachts nog steeds rond 4 uur wakker en kunnen we het rekken met een speentje tot 5 uur maar wil dan echt eten. Ik zou hem zo graag tot ongeveer 6 uur willen laten slapen, zou de rijstebloem helpen? Hij krijgt nu 5 flessen van 200 ml.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Mariska.

Hoi,

Mijn dochertje is nu bijna vier maandjes en krijgt sinds een weekje ook rijstebloem door de laatste fles, dit heb ik meer gedaan om haar te laten wennen aan vastere voeding( staat ook op het pakje dat het de eerste stap is naar vaste voeding) en met goed resultaat ze vind het heerlijk! alleen nog tobben met de juiste speen lees mijn topic hier welke speen bij rijstebloem..

Ook geef ik er overdag een klein beetje met een lepeltje om het leren met een lepel aan te wennen, ze moeten van het cb alles met de lepel hier, maar dat duurt een eeuw, want je moet dan 5 scheppen op 200 cc voeding doen ( dus 180 water 6 schepjes voeding maken zoals je gewent bent) en dan met een vork die vijf scheppen erdoor doen, en dan krijg je echt een grote schaal vol pap, ja zie dat maar eens in dat kleine mondje tekrijgen Fleur doet nu over 1 schepje voeding aangemaakt en 1 schepje pap een keartier dus reken maar uit, wel gaat dit elke dag beter!

Ze slaapt er ook super op hier, van 23.00 tot 07.30!! dus dat zegt een hoop! of je dan cement krijgt geen idee, de voeding word wel dikker met de rijstebloem, ik geef zelf comfort gemengt met normaal en dat is dus ookal iets dikker, is dus een kwestie van proberen!

Hoop dat je er wat aan hebt, en succes met je kleine hongerlapje!

Liefs Debbie Mama van Fleur

hoi hoi,

ik ben sinds gister begonnen mijn zoontje met 3.5 maand rijstebloem aan zijn fles toe te voegen dit doe ik alleen bij de laatste fles en dan dus bovenop de poedermelk.
dus 180+ 6 schepjes en 3 eetlepels rijstebloem, maar dik is het niet geworden hoor.

Terug
Bovenaan