rijstebloem in combinatie met bv (late voeding van 22.00 uur)

Mijn vraag gaat ook over rijstebloem. Ik geef op dit moment nog volledig borstvoeding aan mijn zoontje van 4, 5 maand,  maar ga binnenkort langzaam afbouwen i.v.m. werken. Als eerste wil ik de voeding van  19.00 uur laten vervallen. Na deze voeding  wil hij namelijk om 20.30 uur  al weer drinken, terwijl  ik hem  'vroeger'  om  22,00 uur wakker moest maken voor zijn laatste voeding. Nu ik de bv van 19.00 uur in een fles geef van 200 cc slaapt hij wel weer tot 22.00 uur. Ik  twijfel of mijn lichaam wel genoeg bv rond dit tijdstip aan hem kan geven.  Een fles van 260 cc bv drinkt hij namelijk ook zo leeg. 's    Op dit moment komt mijn zoon bijna iedere nacht (1 of  2 keer)  voor een voeding. Dan drinkt hij ook echt 20 minuten lang aan een stuk door.  Op het cb is het advies gegeven om naast fv ook met rijstepap te beginnen om hem op deze manier wat langer door te laten slapen. Hoe zou ik dat het beste aan kunnen pakken. Ik wil zijn laatste voeding  voorlopig nog als bv aanbieden. Kan ik ook een klein flesje fv met rijstebloem geven en als hoofdgerecht bv? Of werkt deze combinatie niet?

Ik ben beniewd of jullie hier ervaring mee hebben!

groetjes van Martine
 
Hoi Martine,
Je kan de fles van 19:00 verdikken met nutrix. Moedermelk verdikt namelijk erg lastig met nutrix.
Het is eerst wel dik maar wordt langzaam aan weer dunner en geeft dus niet zoveel verzadigingWat ik zou doen is de voeding van 22:00 een fles geven en dan daarvoor gewoon borstvoeding.
Je kunt ook de voeding van 19:00 bv geven en dan de volgende voeding (afhankelijk hoe laat hij komt) een fles geven en dan laten slapen tot hij wer waker wordt.
Onze kleine man drinkt ook nog veel aan de borst en "s nachts zeker 1 of 2 keer en dan ligt hij wel een uur te drinken(ik slaap dan ook wel hoor.).
Joost ging pas wat langer slapen toen hij om 17:00 uur groentehap kreeg en dan ieys later een toetje uit de borst.
Groeten Marieke,
 
Terug
Bovenaan