rijstebloem laatste voeding



hallo iedereen,



mijn zoontje in nu 3 maand oud en slaapt van ongeveer 7 (elf uur flesje tussendoor) tot 4/5 uur.

nu sinds aantal nachten komt ie snachts weer om half 2 en half 5!

nu vroeg ik me af of ik rijstebloem door de laatste fles kan doen,ik lees wisselende verhalen.

( ook omdat ie nog maar 3 maandjes is)

zo ja hoeveel schepjes en zou hij daar werkelijk beter op kunnen slapen?

graag hoor ik jullie ervaring,



groetjes,

Mama van L
 
Onze kleine heeft tot bijna 6 maanden een nachtfles gevraagd en doet dit af en toe nog. Rijstebloem heeft hier nooit geholpen, dus heb er geen goede ervaring mee. Hij kwam gewoon even snel, of sneller, of kreeg vreselijke krampen ervan.

Het enige dat hier heeft geholpen is 's avonds laat tussen 11 en 12 een iets vollere fles te geven en in de nachten een minder voedzame fles (minder schepjes op dezelfde hoeveelheid water) en die hoeveelheid van de nachtfles dan steeds meer te minderen. Al lijkt 3 maanden mij wat jong om al te verwachten dat de kleine gaat doorslapen en geen voeding meer vraagt 's nachts.

Succes!
 
Onze kleine meid is nu 6 maanden maar sliep de eerste 3 maanden ook niet door!
Ik ben toen ook begonnen met rijstenbloem door de avond fles.
Ik deed er 1 schepje in om te kijken of ze er geen krampen door kreeg gelukkig was dit niet zo.
Daarna sliep ze steeds beter door maar ik weet niet of dat iets te maken had met het rijstenbloem, omdat ik vanaf 3 maanden ook begonnen ben met een paar hapjes fruit.

Je kindje geeft denk ik zelf aan wanneer het ergens aan toe is.

Succes!
 
Lastig, wij hadden er ook zo één. Als je nog een voeding om 11 uur geeft kan het om half 2 bijna nog geen honger zijn. Doorslapen moeten ze echt leren.
Onze oudste sliep met 5 weken al van 23 tot 7 uur en heeft nooit rijstebloem in de fles gehad. Ze sliep met 16 weken al van 7 tot 7 op alleen 4 flessen melk.
Kortom het ligt echt aan het kindje. Sven sliep ook slecht door. Wij hebben hem met 3 maanden ook aan de rijstebloem gedaan maar daar kreeg ie zo verstopping van en sliep ie geen uur langer door, dat we met 4 maanden maar begonnen zijn met pap rond 23 uur (voor baby's van 6 mnd, hij heeft er nooit wat van gekregen hoor)... tja... en toen sliep ie eindelijk door. Maar het bleef een spoker 's nachts. Zo heeft ie tot 9 maanden nog een fles gehad om 23 uur. En heeft ie tot die tijd veel huiluren 's nachts gehad. Hij had dan geen honger, hij wilde de fles ook niet maar slapen deed ie ook niet.
Tja... ik dacht altijd dat je dit als ouders zelf af kon wennen en invloed had op het slaapgedrag... dat zeggen alle moeders van kindjes die makkelijk en snel doorslapen. Maar mijn ervaring is dat je baby zelf aangeeft wat ie nodig heeft. En als ze dan nog lang een nachtvoeding moeten dan is dat zo.

Kortom... als het honger is lekker voeden en is het geen honger dan maar hopen dat ze snel de slaap gaan vatten...

Succes en hopelijk slaapt ie nu snel door... het is zo vermoeiend!
 
Ik ben met 6,5 week al begonnen met rijstebloem . (op advies van, jawel, het cb) Bij mijn oudste had het niet veel invloed, bij deze wel. Hij slaapt nu (8weken oud) van 12 uur tot 5 uur. Daarvoor kwam hij om 3 uur en dan om 6 uur weer. Je moet het proberen om er achter te kunnen komen of het voor jouw kindje werkt. Overigens heb ik vorig jaar een pak flesvoeding in duitsland gekocht voor de oudste omdat ik net iets tekort kwam, daar zit het dus al standaard in de voeding. Vanaf dag 1 dus.
 
Ik post net een bericht over dit en ik merk ineens dat ik niet de enige ben met een kind die nog niet doorslaapt pfff valt ineens een zorg van me schouders af...
Nu ik hier lees ik denk dat ik met de pap van de 6maanden ga beginnen,hij is nu 5 maanden het pak stond al in huis dus ik ga het eens proberen vanaf morgen, soms heb ik het idee dat mijn zoontje niet genoeg verzadigd is ook al gaat die fles er bijna helemaal in..
ben benieuwd...
 
Terug
Bovenaan