rijstebloem met hoeveel weken?

Hoi,

Ik ben aan het overstappen van bv naar kv. Mijn mannetje is niet zo grote drinker en drinkt vaak maar 100 cc per keer. Zeker de laatste fles van 23.00 uur is een probleem omdat hij dan erg slaperig is.

Ik zou graag wat rijstebloem door zijn laatste flesje doen, zodat hij het misschien wat langer uithoudt snachts (zodat papa en mama ook weer eens een paar uurtjes kunnen slapen).

Vanaf welke leeftijd mag er een schepje rijstebloem door de laatste fles?
(hij is nu bijna 11 weken)

ps. ik gebruik de avent speen nummer 2, maar waarschijnlijk kan ik het beste de 123 speen gaan gebruiken als ik de rijstebloem er door heen doen, of niet?

hoi,

volgens mij kun je vanaf 4 maanden rijstbloem geven. dit staat ook op de verpakking. dus nog even wachten. de drie standen speen is dan wel handig.
succes!

groetjes, Anne

Rijstebloem is inderdaad vanaf 4 maanden geschikt. De darmpjes zijn er dan iets meer gerijpt waardoor de vertering wat beter verloopt.
Het is echter wel bijvoeding. In principe zijn de richtlijnen om vanaf 6 maanden te starten met bijvoeding. Dat heeft onder andere te maken met de rijping van het spijsverteringskanaal, risico's op allergie bij te vroege start met bijvoeding enz.
Vaak merk je dat bijvoeding niet direct invloed heeft op het doorslapen of langer slapen van je baby. Hij/zij is er wél of nog niet aan toe en geeft dat zelf aan. Helaas kunnen we daar niet zo veel invloed op uitoefenen...

rijstebloem kan je geven vanaf 4 maanden, maar beter is tot 6 maanden te wachten met bijvoeden. De darmpjes zijn dan volledig gerijpt en zo heb je minder kans op alergieen.

Ook levert rijstebloem haast geen caloriën dus of je kindje doorslaapt is helemaal niet te zeggen.
Met 11 weken moet je nog geen rijstebloem geven, daardoor kan je kindje verstopping krijgen, de darmen zijn daar nog niet rijp voor.

Groetjes Gonda.

(trotse mama van Stefan, Thijmen, Sharon en Matthias)

je moet zeker nog geen rijstebloem geven is echt niet goed voor die darmpjes misschien nutriton johannesbroodpitmeel maar daar moeten de darmpjes ook aan wennen..
mijn dochter is nu bijna 5 maanden en krijg 4 flessen 180+6 schepjes en daar doet ze het goed op. fruit krijg ze ook nog niet begin gewoon als ze 6 maanden is..

Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht er dan sowieso nog even mee tot hij 4 maanden is.

Ben nu de BV aan het afbouwen en het slapen lijkt ook steeds beter te gaan.....ik heb dus weer goede hoop!

Bedankt

quote: rozen69 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-10-2006 10:55:34'));

je moet zeker nog geen rijstebloem geven is echt niet goed voor die darmpjes misschien nutriton johannesbroodpitmeel maar daar moeten de darmpjes ook aan wennen..

Houd er wel rekening mee dat van johannesbroodpitmeel sommige kindjes in de diaree kunnen geraken.
Mijn dochtertje kan er bv. niet tegen en raakte zo erg in de diaree dat we bij de kinderarts belanden voordat we er achter kwamen dat de jbpmeel de oorzaak was. Daar kregen we te horen dat ze het soms zelfs gaven aan kindjes die last van verstopping hebben.

Groetjes Xanthe

Terug
Bovenaan