rijstebloem niet in de laatste fles?!!

Ben vanmiddag bij het cb geweest. Ik moet nu ook beginnen met rijstebloem, maar.... Ik lees hier dat (bijna) iedereen rijstebloem door de laatste fles doet! Volgens de arts van het cb moet dit juist in de eerste fles van de dag!! Het schijnt zo te zijn dat de granen/vezels van rijstebloem meteen z'n werk gaan doen, verteren. Hierdoor slaapt de kleine juist 's nachts slechter omdat zijn lichaampje druk aan het verteren is.
Ik vanmiddag op de site van nutricia gekeken, staat daar weer wel 's avonds in de fles......... WAT IS HET NU????????????????????????????????????????????????

hoi,
gewwon kijken of je kindje er last van krijgt...
de meesten krijgen juist een nutrix-flesje zodat ze voller zitten en (hopelijk) langer gaan slapen.
mijn twee kinderen hebben daar nooit last van gehad(nutrix in de fles)
maar door slapen deden ze er ook niet echt van.
succes
ps neem het cb niet altijd heel serieus, want ze hebben het ook heel vaak mis..

hallo

mijn dochter is vandaag 24 weken en krijgt door de eerste en laatste fles rijstebloem.
ze heeft nergens last van.
het klopt inderdaad met het CB, ik luister er wel naar maar luister meer naar mn dochter.
ze gaat nu rond 19.30hr naar bed en wordt 's morgens om 7.00hr lachend en kletsend wakker (heerlijk om naar te luisteren door de babyfoon.
dan krijgt ze de fles (wederom met rijstebloem) daarna kruipt ze in mn armen en slaapt met mij door tot ong 9.30hr.
ik werk 3 dagen in de week van 14.30 tot 23.00hr, dus 's morgens hebben we lekker voor onszelf.
ze is wel een echt slapertje, rond 12 uur gaat ze na de fles naar bed en slaapt dan soms tot 15.00hr. als ze slaapt tot 15.00hr blijft ze wakker tot ong 17.15en gaat dan een half uurtje slapen, dan krijgt ze haar hapje en om ong 19.15 de fles en daarna nog even kroelen en knuffelen en dan naar bed

groetjes Veronique

PS, iedereen ook zo'n zin in de eerste kerst als papa en mama?
wij wel in elk geval

Terug
Bovenaan