Rijstebloem nodig?

Hoi hoi,

Ik ga volgende week weer naar het CB, dus dan vraag ik het ook wel even, maar ik vroeg me af of jullie weten of rijstebloem ook echt nodig is, of meer wordt gegeven om het maagje wat meer te vullen?
Mijn zoontje heeft namelijk niet meer trek dan de flessen die hij krijgt en een paar hapjes fruit of groente en hij slaapt goed, dan is het toch niet nodig?

liefs leetje 1981

Hij is 5 maanden en 1 week

Hoi,

Als je zoon goed slaapt dan zou ik geen nutrix in zijn avondfles doen, dat heeft ie blijkbaar niet nodig en het kan zelfs zo zijn dat als je het wél geeft, hij er wakkerder van wordt (heb ik ergens op het net gelezen)!

Om baby's te laten wennen aan pap (vb 's ochtends) geven ze vóór 7 maanden altijd pap van nutrix, maar wij hebben dat stadium ook niet gehad hoor, Isa kreeg tot ca. 6,5 maand gewoon een fles 's ochtends. Pas daarna ben ik met pap begonnen en heb toen Bambix genomen.

Ben benieuwd wat jou cb hierover zegt!

Grtz. Poppetje71

Bij mij zegt het CB ook dat rijstebloem absoluut niet hoeft, het mag wel, maar moet niet... (ik doe het niet, Matthijs is aardig aan z'n gewicht en slaapt er geen minuut langer van 's nachts....)

Hoi!!!
Linde vindt rijstebloem echt niet lekker met als gevolg dat ze de fles niet leegdrinkt en dus ook niet langer doorslaapt.
Bij mijn oudste dochter werkte het wel, ben benieuwd hoe het bij jullie gaat?

groetjes Danielle.

Terug
Bovenaan