Rijstebloem of speciale voeding?

Hoi meiden,

Mijn dochtertje is nu 11 weken en sinds een week of 2 slaapt ze door van 23.30 tot 06.00. Alleen de afgelopen nachten wordt ze steeds wakker rond 03.30. Nu lees ik dat sommigen rijstebloem door de laatste fles doen. Vanaf hoeveel weken mag dat? Ik lees ook over Nutrix maar wat is dat dan precies? Ben benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt,

Liefs Anouk
 
Hoi Anouk,

Nutrix is hetzelfde als rijstebloem.
Normaal gesproken mag je pas rijstebloem geven als je kindje 4 maanden is.
Maar ik heb Daan aal rijstebloem door de fles gedaan toen hij ongeveer 3,5 maand was.
 
Groetjes Saskia
 
Hoi Anouk,

Voor jouw kindje is het echt nog te vroeg voor Nutrix hoor! Lukt het om gewoon een speen te geven? Dat hielp bij ons; dan werd er zo weer verder geslapen. Ik zou echt proberen zo vroeg geen fles te gaan geven.

Succes!
 
Hoi meiden,

Ik heb voor de zekerheid ook gebeld naar het nummer van het CB. Daar gaven ze ook aan dat het nog te vroeg is voor rijstebloem. Dit mag pas bij een half jaar. In iedegeval bedankt voor jullie reacties.

Liefs Anouk
 
rijstebloem mag me t4 maanden als je dat zou willen.

het beste is om te wachten met alle bij voeding idd tot zes maanden.

Nutrix wil zeker niet zeggen dat een kind door zal gaan slapen. Want dan zouden hier vast geen ouders meer zijn met kinderen die s nachts wakker worden, niemand zou meer met wallen lopen  helaas bestaat dat wonder middel niet.

Met een week of 12 hebben kinderen ook weer regeldagen dus misschien dat je kind daar nu ook last van heeft.

Als je denkt dat het honger is zou ik wel een flesje geven.

Hier hadden we soms ook dagen dat ze op eens weer honger had midden in de nacht na de borst was het dan meteen weer slapen. En na een aantal nachten was het weer over en sliep ze weer goed.

Kijk dus vooral naar je kind!

groetjes
 
Terug
Bovenaan