Rijstebloem stoppend

wederom vraagje, heb net de vraag gesteld mbt ontlasting en voeding. Maar volgens de nutrucia lijn maakt het niet uit of je rijstebloem gebruikt of niet, het zou de ontlasting niet veranderen. Maar wat is de ervaring bij andere moeders en tja als ik met rijstebloem stop denk ik niet dat ons mannetje doorslaapt, dus alle tips zijn welkom. Mag je bijvoorbeeld druppeltje olie gebruiken in zijn flesje om ontlasting op gang te brengen? Ben beetje radeloos omdat ik zie dat hij last heeft...
 
Hoi,

Ik heb ook het idee dat rijstebloem stoppend werkt.
Omdat mijn dochter snel last heeft van obstipate mag ik van de huisarts ook een beetje roosvicee laxo (pruimensap) in de fles doen. Het is een natuurlkijk middel waar de darmen niet lui van worden. Ik doe het nu sinds een week alleen 's morgens in de eerste fles en het werkt prima. Ik doe trouwens ook nog extra water in de fles dus ipv 180 cc doe ik tussen 190 - 200 cc in de fles.
Misschien ook iets voor jullie?

Groetjes,

Alex
 
Ja inderdaad roosvicee laxo is ideaal of wat vers geperste sinaasappelsap heeft bij ons goeg gewerkt en ik doe ook altijd 10 cc meer water bij de poeder...Olie in de fles schijnt niet goed te zijn maar dat heb ik ook maar weer gehoord dus wat daar waar van is....Succes...
 
Ik heb geen idee of rijstebloem stopt.
Mijn zoontje gebruikt het al sinds week 6 en hij heeft er geen last van.
Hij is nu 5 maand. Moet wel zeggen dat ik altijd al standaard 10cc extra water in de fles doe. Aangezien een beetje extra vocht nooit kwaad kan.
Groetjes
 
Inderdaad, onze dochter had ook last van de rijstebloem. De ontlasting was heel hard, en ze moest het er echt uitpersen. Heel naar gezicht. Ik doe nu extra water in de fles, en als ik merk dat ze weer last krijgt (dit merk je als ze bijv. een aantal dagen niet heeft gepoept) doe ik laxo in de fles of geef haar apart laxo in een flesje. Ik heb wel het idee dat het op een gegeven moment minder wordt, als je kindje ook meer vast voedsel krijgt. Babytjes moeten natuurlijk wennen aan vaster voedsel

succes,
Diane
 
Terug
Bovenaan